Любезни по закон

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Според предвидените промени в закона за държавния служител, чието гласуване се очаква до края на месеца, чиновниците ще трябва да са внимателни и търпеливи при работата им с гражданите.

Един репортаж от Монатана ни показва как работят служителите при обслужване на гражданите. Държавните служители твърдят, че първото правило в тяхната работа е дисциплина. Доволни сме, хората са много вежливи, казват жителите на общината.

Промените в Закона за държавния служител са публикувани за обществено обслужване и до две седмици трябва да влязат за обсъждане в Министерски съвет. В студиото на "Денят започва" коментира по темата Славея Христова, изпълнителен директор на "Болкан асист". Тя припомни, че закон за администрацията, за държавния служител има отдавна и подчерта, че центровете за информация и услуги на гражданите наистина помагат за внимателно отношение и помощ, защото всичко е на едно място, самите служители са обучени. За съжаление такива центрове все още не са изградени във всички общини, каза Славея Христова и поясни, че вече тази работа е атрактивна, повишено е заплащането. Но вместо да се засили конкурсното начало и прозрачността, което да даде възможност на най-добрите да заемат длъжността, се засилва като че ли влиянието на партийните централи, корупцията, вече се говори, че се купува така, както се купуват депутатските места, коментира изпълнителният директор на "Болкан асист". Хората не вярват, че най-добрите са заслужили по качества. Проблемът е, че държавните и общинските служители все още нямат сигурността, че са наистина професионални служители и не зависят от конюнктурата, в България не можем да кажем, че имаме професионална администрация, заяви Славея Христова и допълни, че е известно как всяка една смяна било на кмет, било на министър води след себе си много смени по веригата, което пък не води до повишаване на качеството и изграждане на ново отношение към гражданите и услугите, които се предлагат.

При проучванията, които са правили от  "Болкан асист", хората са казвали, че за да се повиши качеството на обслужване в общинската и държавната администрация, всички трябва да се назначават с конкурс.При атестация на служителите трябва да се взимат и мненията а хората, които са били обслужвани от тях.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад