Политиците в социалните мрежи

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Всички големи играчи са в социалните мрежи. Партиите, лидерите и дори местните структури събират "харесвания" и "приятели" с надеждата виртуалната симпатия да се превърне в реална бюлетина. "Стените" на политиците се превърнаха в мини пресконференции. И намериха прекия път до новинарските емисии.

Бойко Борисов пръв овладя новия жанр, а Сергей Станишев наскоро отговори с видео обръщения в социалната мрежа. Сред харесваните от социалиста страници са вестник Дума и профилът на премиера Орешарски. Борисов пък е споделил снимка от уволнението си от казармата и е харесал страницата на боксьора Кубрат Пулев.

Така политическите пиари у нас вече имат още една грижа - виртуалният имидж. Споделянето във Фейсбук не се контролира нито от ЦИК, нито от СЕМ, и струва много по-малко от традиционната кампания.

Туитър също е част от новата агитация. 140 символа стигат за лозунг, а хаштагът позволява да те открият лесно. Индивидуалните и бързи отговори могат да превърнат потребителя в гласоподавател. С кратко съобщение пресцентровете могат неформално да рекламират медийните изяви на своите лидери.

Предимствата изглеждат много, а задачата е максимално опростена. Специални програми позволяват един човек едновременно да публикува в различни социални мрежи.

Световните лидери могат лесно да засрамят родните политици в набирането на последователи в мрежата. Смартфоните превърнаха "селфито" в златна мина за медийно внимание. Барак Обама и съпругата му Мишел, Хилари Клинтън, Дейвид Камерън и Владимир Путин вече са спецове в автопортретите.

А бъгларските политици тепърва усвояват новата мода. Колко от виртуалните им приятели действително ще гласуват, ще разберем в деня на вота. Защото не само в мрежата всяко "харесване" може да бъде взето назад.