Промени в Закона за движение по пътищата - коментират експертите

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Темата за размера на санкциите, за това как ще се събират задълженията, записани в законовите текстове в студиото на Сутрешния блок на БНТ1 говориха експертът по пътна безопасност в Асоциация на пострадалите при катастрофи Любка Маринова и Малинка Бондаренко от Съюз на българските автомобилисти.

До момента се събират до 60% от глобите, което съвсем не е малко. Има значение дали са повишени глобите и как се събират. Сега спрат ли те на пътя, пътните полицаи проверяват дали имаш неплатени глоби и ако имаш, ти взимат книжката. Това е едно добро решение, каза Любка Маринова.

Според нея "в България малко е сгрешен алгоритъмът на глобите.

В други страни - например Холандия, се заплаща глобата и след това се обжалва, което дава добър резултат. При нас става обратното - обжалва се, точи се във време и някои глоби не се прибират, добави тя.

Малинка Бондаренко отбеляза, че СБА подкрепя предложението да се намалява размера на санкцията, ако бъде заплатена в по-кратък срок. Тя уточни, че това предложение се прави главно заради чуждите граждани, които правят нарушения на българска територия, заминават си и тези глоби не могат да се съберат.

Голяма част, да не кажа на 100 процента, от чужди граждани няма събираемост, каза тя.

По думите ѝ идеята е всички наказания да се качват на сайтовете на поделенията на МВР и да се счита, че с това актът е връчен на нарушителя, който живеят на територията на съответното поделение.

Вижте във видеото какво още казаха експертите в студиото на предаването.