Провален ли е туристическият сезон по българското Черноморие?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Повечето от хотелите вече предлагат отстъпки между 10% и 30%, за да спасят сезона и да напълнят базите си. Част от причините, поради които местата за настаняване, остават празни, са липсата на ранни записвания, отлива на руски и германски туристи, както и активизирането на конкурентния пазар в Гърция и Турция.

Какви мерки предприемат хотелиери и ресторантьори в опит да ограничат щетите от слабия сезон и да преодолеят кризата? В Сутрешния блок на БНТ1 темата коментираха хотелиерът Атанас Карагеоргиев и Гешо Любенов - член на Варненска туристическа камара.

Атанас Карагеоргиев призна, че е успял да напълни базата едва през август.

"Това, обаче, е за сметка на намаление на цените и на слабия сезон, който реализирахме през юли", каза той.

Според него причините за слабия сезон са комплексни, но най-вече влияе негативно влияе "отдръпването на държавата от ангажимента си да участва в реализирането на туристическия продукт в България". За него "бедата идва тепърва следващата година, когато вече ще имаме цени с 20 % по-ниски от сегашните".

Гешо Любенов заяви, че причините за трудния туристически сезон са "глобални".

"Това са причини от няколко поредни години. Това е дългосрочна политика в тази посока, която не помага на туризма", заяви той.

По думите му наложително е "да се рекламират и да се обръща внимание на пазари, които имат ръст, като Украйна, Полша, Литва, Латвия, Естония, Чехия".

"Нашият продукт никак не е лош, вземайки предвид цена-качество, и тези пазари точно това търсят - точно нашия продукт. Там трябва да се обърне следващата година, за да нямаме такива стресови ситуации", категоричен беше Любенов.

Той добави, че сезонът е най-лошият от 10 години насам, че говорим за срив, а не спад, и прогнозира, че "догодина ни очаква приблизително същият туристически сезон", ако нищо не се промени.

Какво още казаха Атанас Карагеоргиев и Гешо Любенов вижте във видеото.

Акценти