За вината на пътя и мерките за безопасност

Темите в предаването:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Състоянието на магистралата в района на катастрофата отговаря на всички изисквания. Това е позиция на Николай Иванов. Той поясни че трасето е изградено през 1978 г. и рехабилитирано през 1997-98 г. В отговор на запитване за нуждата от мантинели на местопроизшествието, той заяви, че и по тогава действащия нормативен документ, и по сега действащия няма категорично изискване за поставяне на пътноограничителни системи.

Ген. Румен Миланов отбеляза, че канавката е по нормата, както трябва. Но според него не би трябвало да разсъждаваме по обстоятелствата на катастрофата преди има яснота от автотехническата експертиза. Едва тогава може да се разсъждава как е тръгнал механизма на ПТП, кои са факторите, които са повлияли за това и защо автобусът е загубил управлението. Говорим по пасивната пътна безопасност, но не разполагаме с достатъчно факти по механизма за загубата на управлението и на практика навлизаме в сферата на хипотезите, смята ген. Миланов. Иначе той се съмнява, че ако е имало ограда, тя би задържала автобуса, за да не се обърне. Що се отнася до жената, която вероятно се е врязала в предната лява гума на автобуса, най-вероятно тя е загубила вниманието си по някаква причина.

Ген. Миланов отбеляза също ролята и мястото на пътните условия за ПТП. Според него ние сме изостанали от някои постижения, които сме имали преди. Той припомни, че в социалистическата държава е имало специалисти по организацията на движението, пътни инженери в пътната полиция, в общините, а сега няма такива специалисти.




Николай Иванов подчерта, че асоциацията за пътна безопасност от години призовава пътната безопасност да бъде изнесена като основен приоритет при строителство, рехабилитация и поддържане на цялата национална пътна мрежа, която се дали на републиканска и общинска. Що се отнася до по-високите пътноограничителни системи от първи, втори и трети клас, той смята, че това е възможно, но е въпрос на преценка. В България се работи по немските норми. Иванов отбеляза, че в някои страни са избрали по-нисък клас пътноограничителни системи за сметка на ограничаване на скоростта. А в други страни, като Италия са решили да използват най-висок клас такива системи.