Зам.-образователният министър: Разглеждаме всеки подаден сигнал за насилие

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Идеалният вариант би бил да няма агресия, но в обществото, в което живеем, с ценностната система и динамиката си, няма как да изолираме училището, което да е един идиличен остров. Трябва да има взаимодействие между всички институции, които имат отношение към проявите на агресия. Работата трябва да бъде синхронизирана, комплексна и всеобхватна заради сигурността на децата, заяви Гайдарова.

В образователната система имаме изключително отдадени специалисти. Трагични инциденти са се случвали, не можем да искаме от един учител да има компетентност на лекар. Затова и се насочихме към подкрепа на учителите с 22-те мерки, които предлагаме за повишаване сигурността на децата в училищата, обясни тя.

Учителите и училищните психолози трябва да имат умения да усещат конфликтите между децата, трябва да има изградено доверие между родители и ученици. Трябва да помогнем на децата да намерят опорните си ценностни точки, да се изграждат като личности, да намират успешните модели и да не изпадат в крайно агресивни състояния, посочи още зам.-образователният министър.