Андрей Цеков: МРРБ ще разполага с адекватен бюджет за поддръжка и инвестиции

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      В предаването
      Части от предаването
      Всички броеве

      МРРБ ще разполага с адекватен бюджет, който ще му позволи както да поддържа пътната мрежа в страната, така и да инвестира в изграждането на нови обекти и в ремонта на съществуващи обекти, заяви в студиото на "Денят започва" Андрей Цеков – министър на регионалното развитие и благоустройството и добави, че в този бюджет има и средства за общините, за довършване на проектите по изгражване на общинска пътна мрежа, улична мрежа и ВиК, започнати по време на служебния кабинет. 

      "В него има средства за увеличение на заплатите на служителите в МРРБ, в АПИ, в Националното ТОЛ управление, ДНСК, като то е различно. Например за ДНСК и ТОЛ управлението е около 20%."

      По отношение ефективността на ТОЛ системата, министър Цеков коментира, че футкцията й е да набира такси от ползвателите на пътната система така, че с тези такси тя да може да се поддържа и развива. А твърде дълго време в България не е прилаган европейския принцип ползвателят да плаща, а след въвеждането й средствата от нея възлизат едва на 25-30% от нужните средства.

      "От 2021 г. се работи в две посоки. Първо към разширение обхвата на ТОЛ мрежата и към увеличаване цената на ТОЛ таксите. Това се случи на няколко етапа. Към момента, от 1 юли, влезе в сила изменената тарифа, която предвижда 50% увеличение на ТОЛ таксите. Това предизвика сериозно недоволство от страна на превозвачите. Недоволство, което аз лично разбирам."

      Проблемът е, че в хода на последните 6 месеца не е имало дискусия между държавата и пътно-транспортния бранш, при която да има чуваемост и на двете гледни точки, констатира министърът.

      "Имало е адекватни според мен предложения от пътно-транспортния бранш, да се въведе гъвкавост в тарифите. Те нямат възражения срещу увеличаване на ТОЛ таксите, но искат по-голяма гъвкавост. Например, да има възможност за по-ниски такси при ползване на пътищата през нощта, т.е нощно тарифиране, което е един добър подход, защото по този начин освобождаваме пътищата от товарен трафик през деня." 

      Вижте целия разговор.
       

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube
      Вече може да ни гледате и в TikTok
      Намерете ни в Google News

      Пишете ни
      x

      Сигнализирайте нередност

      и/или

      Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

      ** Тези полета не са задължителни.

      captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
      Трябва задължително да въведете кода от картинката
      < Назад