Проверки на НАП

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Какво търсят данъчните инспектори при продължаващите летни проверки и каква е основната цел на НАП – повече глоби или повече превенция? И как ние като клиенти можем сами да проверим дали касовата ни бележка е истинска? Това е важно, защото извършените вече над 1000 проверки в различни търговски обекти са установили, че при всяка пета има нарушения, а най-честото от тях е липсата на касова бележка.

Данъчните - тайни клиенти започват проверката си в едно от варненските крайбрежни заведения с контролна поръчка и изчакват сметката за нея. В този случай касовият бон е редовен. Но всъщност истинската проверка започва след получаването на сметката – дали персоналът има договори, дали са отчетени оборотите, има ли регистър на ползваните касови бележки. От НАП напомнят, че задължителният регистър при определени условия може да бъде заменен от вече не задължителната касова книга. А клиентите трябва да виждат ясно свидетелството за регистрация на касовия апарат и телефона на данъчните.

Посетителите по крайбрежната алея във Варна казват, че редовно получават касови бележки. Но не всички знаят как да разберат дали са истински.

Това, което клиентът трябва да види на касовата бележка, са име, булстат и регистрация по ДДС със символа “бг”. А може да използва приложението, създадено от НАП, където е достатъчно да сканира бележката.

Лора Георгиева, гл. експерт, ТД на НАП Варна: И веднага излиза информацията от касовата бележка с нейния номер, дата, час, които можем да сравним дали отговарят, ако всичко е ок, натискаме провери и се показва ок, касовата бележка е получена в НАП.

Въпреки мерките от началото на сезона само за последната седмица данъчните са открили над 50 нарушения при 260 проверки. Основната цел на НАП обаче е не глобяването, а превенцията.

Лора Георгиева, гл. експерт, ТД на НАП Варна: Доброволното спазване на данъчно-осигурителното законодателство е по-добрият вариант.

Затова информационните кампании ще продължат да напомнят какви са нашите права и задължение.

Лора Георгиева, гл. експерт, ТД на НАП Варна: Едно от правата на клиента е да си поиска касовия бон, а задължението на търговеца е да му го издаде.

Клиентите също са наясно, че касовата бележка е важна.

Проверките ще продължат в големите нощни заведения, с търсене на “заплати в плик” и изземане на дневните обороти на длъжници, които не погасяват задълженията си. А гражданите могат да съдействат, като редовно искат касовите си бележки и ги проверяват в специалното приложение на НАП.

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад