Инж. Пирин Пенчев: Причина за лошото състояние на тунелите е системното недофинансиране

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Тунелът Ечемишка, в който жена загуби живота си, след като част от конструкцията на осветлението падна върху движещ се автомобил, вече отново е отворен за движение. Инцидентът предизвика промени в ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" и спешен ремонт на тунелната тръба от Ботевград към София, където автомобилите от есента преминават двупосочно заради основен ремонт на другата тръба, която е за движението към Ботевград. Инж. Пирин Пенчев, новият председател на УС на АПИ, тази сутрин беше гост в "Денят започва".

Той съобщи, че е служители на АПИ са извършили обстойна проверка на всички 34 тунели по републиканската пътна мрежа. Тези тунели са с обща дължина 15 000 метра, от които 10 са по трансевропейската пътна мрежа. "Констатираха се 16 проблемни тунели с умерен до висок риск за опасност от инциденти", посочи той и допълни, че най-опасни са тези във Велико Търново, обхода на Ловеч, тунелите Топли дол, Витиня и Ечемишка. Причина за лошото състояние на тунелите е системното недофинансиране, подчерта инж. Пенчев. "Поддържането на републиканската пътна мрежа в последните две и повече десетилетия изпитва остър недостиг на финансов ресурс." Той прогнозира, че ако редовно се закъснява с аварийните и превантивните ремонти, нещата ще стават все по-зле. При това проблемът не е само с тунелите. Само за миналата година АПИ са регистрирали над 200 мостови съоръжения в недобро състояние.

Всички тунели и мостови съоръжения, които не са безопасни, ще бъдат затворени при необходимост, увери той и допълни, че при съоръженията, които нямат сериозни конструктивни нарушения, ремонтите могат да стартират веднага.

Вижте целия разговор във видеото.