Измами при онлайн пазаруването

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Пазаруването онлайн е нож с две остриета, казват потърпевши. Христо Златков, например, вече е ставал жертва на измама. От няколко години пазарува активно в интернет. Поръчва предимно предмети и сувенири. При поредната си заявка обаче не само че не получил това, което искал, а изобщо не било доставено на адреса.

"Общо взето, който не е пазарувал по интернет, той не е станал жертва на измама! Аз си поръчах една табла, която е много хубава за подарък - ръчна изработка от арабския свят, гравирана... Аз си я поръчах и веднага ми пратиха писмо, че са я пратили и така си мина срок от 45 дни и изведнъж спряха да ми пишат... Малко неприятно ми стана, защото все пак съм съм дал 20 долара и доставката 5 долара и така...", разказва Христо Златков.

Ужилени от онлайн магазини са и негови приятели, които си поръчали бижута.

"Ние ги гледхме - бяха с черни камъни на снимката, те дойдоха бели. То беше Коледа и няма как - взе ги и ги подари!", обяснява още Христо.

Въпреки това той не се е отказал от този вид пазаруване. Напротив. Продължава да поръчва стоки поне три пъти в месеца. И като всеки потърпевш, вече залага "с едно наум" на проверени сайтове.

"Пазаруваме, всички пазаруваме - не може да ни откаже нещо, че не е дошло. Да, неприятно е, но въпреки това продължаваме! Има безкрайно много стоки, които не е нужно да ходиш по магазините, за да ги гледаш

и това, което търсиш, може да го намериш под формата на снимки... а и повечето неща са такива, които не се продават в България!", споделя Христо Златков.

И други, които срещнахме, признаха, че са ставали жертва на онлайн пазаруването. Като приятелката на Добромир Димов, чиято рокля се оказала доста по-различна от очакваното - червена вместо черна и друг размер!

Повечето от потърпевшите обаче не знаят как и към кого да се обърнат, за да потърсят правата си. Затова получената доставка подаряват на някой близък. Или пък - просто спират да търгуват в интернет и залагат на стария и изпитан метод - обикаляне на магазините, докато не открият това, което искат.

Автор: Юлия Стефанова