Как ще работи ТОЛ системата?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

ТОЛ таксата ще се отрази върху цената на горивата. Според анализи на АПИ тя ще се отрази в рамките на маршрут от 400 км на 1 стотинка на литър и при обратния курс, ако той не е пълен, на 2 стотинки на литър. Най-леките превозни средства - с тегло под 12 тона, ще плащат малко по-малко отколкото в Европа. При тежкотоварните превозни средства таксите превишават тези в ЕС. Терзийски подчерта, че в момента все пак върви процес на установяване на тарифите и тарифирането на ТОЛ системата у нас.

От днес започва тестов период, който е симулационен. Екипите ще правят сухи тренировки, за да установят свързаността и интегритета на основните пет компонента на системата - таксуване за изминато разстояние, първоприлагане, обслужване на клиенти, плащания и управление на на плащанията и информационната сигурност и устойчивата правоспособност на системата. След приключването на този тестови етап и след установяването на интеграцията на компонентите ще започне вторият етап, свързан с реалното набиране на данни от монтирани бордови устройства на транспортни средства. По договор изпитателния срок на системата е 6 месеца като първи етап е три месеца.

Изследване на АПИ показва, че 67% от гражданите са на мнение, че ТОЛ таксата е необходима, както за устойчивостта на пътния сектор, така и за осигуряване на една по-добра справедливост по отношение на използването на Републиканската пътна мрежа. Терзийски обясни, че нашата пътна мрежа не е изграждана е алтернативни пътища и затова се правят допълнителни анализи и допълнително ще се диференцират тарифите по отношение на второкласната и третокласната пътна мрежа. В момента АПИ изготвя карта, в която отчита класа на пътя, неговото състояние и свързаността, която той установява по отношение на населените места.

За шофьорите, закупили електронна винетка до края на годината, Терзийски обясни, че тя ще важи докато изтече нейния срок и няма да има двойно таксуване.