Трябва ли да се сервира безплатно вода в ресторантите?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве
"Изключително е важно да бъдем хидратирани. За да функционира добре нашият организъм, трябва да приемаме поне по 2-2,5 литра вода на ден - нещо, което често в практика се оказва невъзможно... Чувството за жажда идва едва, когато ние сме дехидратирани над 10%", обясни д-р Николова.

Тя заяви, че приветства инициативата за осигуряването на достъп до питейна вода. И кафето, и алкохолът, и концентрираните захарни напитки ни обезводняват. Затова е добре да ги консумиране заедно с вода, препоръча диетологът.

Атанас Димитров се учуди защо се повдига този въпрос.

"Ние като индустрия на гостоприемството сме въвели тази практика преди десетилетия. Моята практика показва, че няма случай клиент да седне в заведение, в обект за обществено хранене, да поиска чешмяна вода и тя да не бъде сервирана", заяви той.

В България се пие бутилирана вода основно поради съмнение в качеството на чешмяната, допълни Димитров.

Георги Иванов подчерта, че хотелиерско-ресторантьорската индустрия предлага продукт, който създава комфорт, грижа за здравето и добре приготвена храна.

"Водата е изключителна част от този продукт. Мисля, че във всеки новоизграден обект има достатъчно филтри, има дейност, която гарантира качеството на питейната вода. Друг е въпросът, че чисто протоколно в нашите ресторанти леко се заобикаля този момент, като една от причините е по-доброто представяне на определени продукти", отбеляза шеф Иванов.

Какво казаха още по темата гостите в студиото вижте във видеото.