Психологът: Най-често излизането от фрустрация при децата е агресия

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Новото връщане на децата към онлайн формата на обучение е очаквано предизвикателство, вече година живеем в тази реалност. Ефектът от всичко това и върху учениците, и върху учителите е сложен. Това каза в студиото на “Денят започва” Вили Стойчева - директор на 18 СУ “Уилям Гладстоун”.

“Честата смяна на формата обучение - у дома и в клас, се отразява различно на отделните възрастови групи. За малките деца е много по-труд да учат дистанционно сами. Ученето в училище е много важно, защото децата са в екип, конкурират се, развива се някаква групова динамика помежду им… На децата им е хубаво да са заедно, в повечето случаи. Онлайн средата не може да измести личното общуване”,  коментира детският психолог Иван Игов - също гост в предаването.

Той отбеляза, че пандемичната криза продължава дълго и страшното в подобна ситуация е, че “човек губи контрол върху живота си, което е много страшно за възрастните и което се пренася и върху децата”.

“Факт е, че близо с 1/3 са нарастнали случаите на домашно насилие, разделите и разводите също нараснаха в последните месеци. Хората надали го осъзнават, но това е опит да си върнеш живота - това е заместване, което не върши работа, защото най-вече то се отразява на децата”, продължи психологът.

По думите му “родителите създават фрустрация в семейството не само на себе си, но и на децата, а най-често излизането от фрустрация при децата е агресия”.

“На второ място са притесненията на самите деца, защото те разбират, че могат да са носители на вируса… Това е страхът на детето да се върне у дома и да зарази родителите си”, добави той.

Вили Стойчева потвърди, че в училище вече се наблюдават случаи на стресирани от пандемичната обстановка деца.

Игов обърна внимание и на начина, по който децата често сменят формата на обучение - присъствено и дистанционно.

“Никъде по света не отварят и затварят училищата така”, реагира той.

Според Стойчева jepr решения трябва да се взимат от директорите на училища, а не централно.

“Училищните директори не бива да се подценяват, те имат културата на организация”, увери Стойчева.

Какво още коментираха гостите в студиото вижте във видеото!

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад