Зелените оскари

В предаването вижте:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Близо 50 компании влязоха в честна конкуренция за престижните Зелени оскари. Това, което ги прави зелени е желанието им да запазят природата чиста, независимо от дейността, с която се занимават. Компанията
на Биляна Христова например е решила да спести на природата разхищението на хартия, като въвежда изцяло електронно кредитиране.

Биляна Христова - компания за онлайн кредитиране: "Планетата, в която живеем има нужда от нас да пестим по всеки възможен начин ресурсите ѝ. Всички в компанията вярваме именно в това. Всяка иновация, която налагаме винаги се гледа и от страна на това какъв ресурс пести и дали може да пести още повече ресурс.

Надя Маринова - Инициатор на конкурса: “Най-зелените компании в България” Конкурсът разглежда зеленото в най-широкия смисъл, в никакъв случай не говорим за цветове, говорим за устойчиви политики и практики на
компаниите, за това дали те щадят околната среда, дали въвеждат в производството си, в услугите си, в доставките си такива политики, които да ги направят по-малко замърсяващи и по-отговорни и по-зелени".

В категорията Обществени организации, общини и държавни структури бяха наградени община Стара Загора, Българската хранителна банка и Столичният електотранспорт.

Надя Маринова - Инициатор на конкурса: “Най-зелените компании в България” Има някои компании, които са кандидатствали почти всяка година от основаването на конкурса, от неговото иницииране досега и това ни
показва, че има такива бизнеси, такива общини, такива държавни структури, които систематично работят за това да бъдат по-зелени и да бъдат по-отговорни към околната среда и към обществото като цяло. За нас е голямо удоволствие да ги стимулираме по този начин като им връчваме награди.

В категорията Рециклираща промишленост и управление на отпадъците отличие получи компания, която за последната година е вложила над 3 милиона лева в нова инсталация за сортиране и пречистване на стъкло.
Старата стъклена бутилка изхвърлена на боклука може да се превърне в съвсем нов продукт, ако е изхвърлена на правилното място, категорични са експертите и признават, че тези награди ги стимулират за нови и нови
инвестиции в природата.

Тодор Бургуджиев - фирма за преработка на отпадъци: "Това е най-лесно рециклируемия материал и наистина от една бутилка става нова бутилка. Ако се изхвърли, периодът и на разпад е може би хиляди години.

Трудностите са немалко, от една страна манталитета на гражданите, че не изхвърлят респективните отпадъци в съответните контейнери, от друга страна има посегателства на контейнери има вандалщина, но те стават все по-малко и по-малко, българинът става по-културен и по-мислещ да запазва околната среда и природата, така че сме оптимисти.

Надя Маринова - Инициатор на конкурса “Най-зелените компании в България”: "Ние използваме международни консултанти при изготвянето на въпросника, така че в него са заложени много от международните стандарти за това как една компания може да покаже, че е социалноотговорни по отношение на опазване на околната среда и въпросите никак не са малко, те са близо 50 на които компаниите отговарят и обхващат всички възможни аспекти на това как една компания може да подобрява дейността си и да става по-зелена.

Близо 1000 души гласуваха за специалната награда за Зелена личност, която се не се присъжда от журито и организаторите а събира гласове във фейсбук.

Надя Маринова - Инициатор на конкурса “Най-зелените компании в България”: "Никола Рахнев - той е инициатор на една кампания, с която се залесяват определени места, определени обекти. Инициативата му се казва, когато станем 100 хиляди ще засадим гора.

И тази година бяха връчени и специални награди за зелени инвестиции и иновации за компании, които самоинициират каузи за по-здравословна среда. Журналистът на БНТ Цветелина Атанасова беше отличена с престижната награда в категорията Зелено перо за поредицата разследващи репортажи, свързани с незаконното драгиране на бяла мида по Черноморието.