Пилотът на разбилия се в Северна Македония самолет е бил изряден

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Машината се е съхранявала ето тук в хангар номер три на летище Лесново. Пилотите разказват, че мъжът е имал сериозен опит в небето. Познавал добре възможностите на самолета. Бил сериозен и организиран разказва управителят на летището Иван Янков.

Иван Янков, управител на летище Лесново: "Много стриктен като пилот. Много съвестен. Няма нещо при него, което да куца в авиацията. Много се готви съзнателно преди всеки полет и си поддържа тренировката."
Велико Симеонов, инструктор: "Трябва да се внимава повече отсега нататък, който мисли да лети."
БНТ: "Колко време продължава обучението на пилоти за такъв тип самолет?"
Велико Симеонов, инструктор: "Зависи от човека, ако има свободно време за една година, иначе може и за две."

От летището не казаха колко частни самолета обслужват. Полети се извършват редовно, а досега инциденти не е имало, твърди управителят.

Иван Янков, управител на летище Лесново: "Тези хора са си купили самолети. Идват при нас и питат може ли да си оставим при вас на съхранение самолета. Това сме ние като летище. Всичко друго като пилоти те си носят отговорност за полета и така нататък."

От гражданската въздухоплавателна администрация нямат информация за самоличноста на загиналите. Проверката им показала, че разбилият се самолет е регистриран в Германия.

Станимир Лешев - главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация": "Чакаме германските колеги евентуално да ни съдействат. Те със сигурност ще ни съдействат да видим летателна годност, дали е технически изправен и т.н."

У нас са регистрирани 146 леки въздухоплавателни средства под 2 тона. 35 от тях са Чесна. Летателната им годност се проверява веднъж годишно. Издадените лицензи на пилоти любители са 276.

Станимир Лешев - главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" : "PPL пилотите са пилоти, които използват своя лиценз само за себе си. Останалите пилоти по-горен клас са за търговки цели."

Пилотите любители се проверяват веднъж на 2 години.

Станимир Лешев - главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" : "Горе, когато стане проблем, не може да отбием вдясно. Пътят е надолу. Така че правилата са много стриктни."

При проверките властите са откривали проблеми със самолети и са отнемали лицензи на пилоти. Тези случаи обаче не са много.