2 милиона родни стоки със стикер "Купувам българско"
Браншовата асоциация на хлебарите и сладкарите се присъедини към кампанията на БНТ 2 Близо 2 милиона родни продукти – кисело мляко, сирене и кашкавал - вече се продават в търговската мрежа у нас със стикера на кампанията на БНТ 2 „Купувам...
Браншовата асоциация на хлебарите и сладкарите се присъедини към кампанията на БНТ 2
Близо 2 милиона родни продукти – кисело мляко, сирене и кашкавал - вече се продават в търговската мрежа у нас със стикера на кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“. Това съобщи днес директорът на „БНТ Свят и региони“ Екатерина Генова на пресконференция. На събитието присъстваха министърът на земеделието и храните Десислава Танева, генералният директор на БНТ Вяра Анкова, изпълнителният директор на Националната агенция по безопасност на храните Пламен Моллов и председателят на УС на Браншовата асоциация на хлебарите и сладкарите Марияна Кукушева.
„Два месеца след старта си „Купувам българско“ добива все по-широка подкрепа от потребителите и хранителния бизнес. За този период са продадени над 1,5 милиона кисели млека с нашия стикер, който е гаранция за качество, за вложени български суровини и доказан произход. В новините на БНТ2 и в „По света и у нас“ бяха излъчени 24 репортажа за производители на мляко, сирене и кашкавал, а над 800 души се включиха в конкурса ни, в който трябва да допишат изречението „Купувам българско, защото…“, каза Екатерина Генова, директор на „БНТ Свят и региони“.
Освен 24-те компании-производители на млечни продукти, които се включиха от самия старт на „Купувам българско“, днес и Браншовата асоциация на хлебарите и сладкарите обяви, че става част от нея. Новината бе съобщена от председателя на УС на асоциацията – Марияна Кукушева. 14 фирми-производители на хляб и сладкиши от страната ще участват в кампанията и техните продукти ще носят стикера „Купувам българско“. През следващата седмица се очаква да се присъединят още 20 компании.
„Включването ни в тази кампания ще има два основни ефекта: икономически, който ще поощри родното легално производство и ще покаже белия сектор в хлебопроизводството и сладкарството, и здравословен – защото потребителите ще консумират качествен български хляб. В навечерието на Коледа е хубаво да си припомним традицията и да я подкрепим“, каза Марияна Кукушева, председател на УС на Браншовата асоциация на хлебарите и сладкарите.
„БНТ е съвременна обществена медия, която не само отразява, а и създава събития. Ние поставяме проблеми, които да бъдат обсъждани и решавани. БНТ е партньор, но и длъжник на българския бизнес и точно затова ще продължим да развиваме тази кампанията със знакови предавания в ефира на БНТ“, подчерта генералният директор на БНТ Вяра Анкова.
От Асоциацията на хлебарите и сладкарите обявиха също, че ще поискат от Министерството на земеделието и храните защита на легалните производители на хляб и сладкарски изделия. Ресорният министър Десислава Танева заяви, че пазарът за българските производители трябва да бъде ясен и с еднакви правила за всички. По думите й, производителите на храни, които инвестират много средства, за да изпълнят изискванията за качество, заслужават поощрение и тук държавата трябва да се намеси, за да спре сивия сектор и нелоялната конкуренция.
Сдружението за модерна търговия, което обединява някои от най-големите търговски вериги у нас, също е заявило намерението си да се включи към кампанията на националната телевизия „Купувам българско“.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News