Българските мотористи подкрепиха кампанията на БНТ „Спри, детето запази!“
Днес към кампанията „Спри, детето запази!“ се присъедини и един от най-големите мото клубове - Harley Davidson. Демонстрации по безопасно шофиране и разясняване на основните правила за движение по пътя се проведоха на бул. “Ботевградско шосе“ в София....
Днес към кампанията „Спри, детето запази!“ се присъедини и един от най-големите мото клубове - Harley Davidson. Демонстрации по безопасно шофиране и разясняване на основните правила за движение по пътя се проведоха на бул. “Ботевградско шосе“ в София. „За разлика от другите участници в движението за мотористите безопасността е въпрос на оцеляване, защото за разлика от автомобилите при нас повредите не са материални, а физически. Това ни кара да бъдем отговорни и затова заставаме зад кампанията „Спри детето запази!“, заяви Стефан Гьонев, директор на Harley Owners Group Chapter Sofia.
В знак за подкрепа на кампанията участниците си залепиха стикери „Спри, детето запази!“ на моторите и направиха демонстративни обиколки с тях. „Към социално отговорната кампания на БНТ всекидневно се присъединяват детски градини и училища от цялата страна, участниците в пътното движение - шофьори и велосипедисти, а сега и мотористите. Всички те с ясното съзнание, че уважението и толерантността на пътя са гаранция за по-малко пътно-транспортни произшествия. Нека бързите скорости да не са за сметка живота и здравето на нашите деца“, сподели Силвия Симова, директор на направление „Публични комуникации“ в БНТ.
В събитието се включиха и водещите лица на БНТ - Мария Андонова, Анна Ангелова, Филипа Иванова, Златимир Йочев и Камен Алипиев. За доброто настроение на гостите през целия ден свириха рок групи, които качваха адреналина на мотористите, но разумното шофиране и спазването на ограничението на скоростта бяха водещи в мото обиколките.
Слизайки от мотора, водещата на сутрешния блок “Денят започва с култура“ Анна Ангелова сподели: „Най-важното условие да се запази животът на децата на пътя е разумът да е по-бърз от емоцията. На пътищата ние сме едно семейство, а най-ценният капитал му са децата. Затова трябва да ги пазим и да не забравяме, че децата са тези, които ни придвижват напред.“
Водещата на БНТ2 Филипа Иванова подкрепи кампанията с думите: „Моето послание към шофьорите е всички да бъдем толерантни и отговорни, когато се движим на пътя, било то като пешеходци или зад волана. По пътищата се създават много ситуации, в които трябва да подхождаме с пълното съзнание и отговорност към това да запазим един човешки живот, особено този на децата.“
Компанията за производство на мотори е поредният партньор на „Спри, детето запази!“, която стартира преди 4 години. Благодарение на инициативата много от водачите станаха видимо по-дисциплинирани и по-толерантни. От старта на кампанията досега 42 пешеходни пътеки в София бяха повдигнати, а над 120 – осветени. Монтирани са над 80 предупредителни пътни знака с логото на кампанията в градовете София, Пловдив, Варна, Благоевград, Русе, Стара Загора, Сопот, Созопол, Ловеч, Хисаря. Предстои да бъдат поставени такива и в други населени места. По време на Третата глобална седмица за пътна безопасност на ООН БНТ ще постави пътни знаци с логото на кампанията „Спри, детето запази!“ пред столичното 28 СОУ, за да напомня на шофьорите да спират и да дават път на пресичащите деца.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News