90 български производители представят продукцията на изложение в София

20:13, 31.03.2017

Фирма от Добрич създаде иновативна платформа в помощ на пчелари и производители на лавандула. Изобретението е отличено с наградата „За принос в механизацията на земеделието“. И други иновации българските производители представят на изложението „Произведено в България“ в София, на което кампанията на новините на БНТ 2 „Купувам българско“ е медиен партньор.

Все повече пчелари у нас се ориентират към подвижното пчеларство. Причината е, че чрез него могат да се добият два или три пъти по-големи количества мед и восък. Тази зима беше студена и много пчелари се оплакаха от висока смъртност на пчелни семейства. Освен за преместване на кошерите до площи, където расте медоносна растителност, платформата, която са изобретили в Добрич, дава възможност и при опасност от замърсяване на въздуха пчелите да бъдат изведени и спасени.

Интересно предложение на фирмата от Добрич. А производители на мед от Плевен са патентовали пчелен еликсир, с който може да се предпазите от вирусите, които върлуват навън. Всяка година те идват на изложения на български продукти в София, защото търсят директен контакт с потребителите. На директни продажби в зала "Универсиада" разчитат и други 90 фирми от цялата страна.

Над 90 фирми за дрехи, обувки, изделия от кожа и мед предлагат продукцията си на изложението в зала "Универсиада". Сред тях са Веселин и Мирана Илиеви - пчелари от плевенското село Рибен. Двамата отглеждат 225 пчелни семейства. Създали са и лаборатория, в която произвеждат патентован от тях пчелен еликсир.

"Има пет съставки. Мед, прашец, прополис и два вида пчелно млечице. Добре е да се ползва профилактична схема, което значи три пъти на ден. Много се радваме, че все повече лекари пращат техни пациетни", обясни Мирана Илиева - пчелар от Плевен.

Заради студената зима близо 10 % от пчелните семейства в пчелина са загинали. Въпреки че ще произведат по-малко мед, Мирана и Веселин няма да вдигат цената на пчелните продукти, за да не загубят редовните си клиенти.

"За нас е много важно личният контакт с клиента", каза инж. Веселин Илиев - пчелар от Плевен.

На директни продажби разчита и пловдивската фирма за козметика, в която Теодора Евтимова е търговски директор. Жената пристига в София, за да представи за първи път нов серум за избелване на петна на лицето. С него фирмата е спечелила второ място за иновативен продукт сред 40 фирми в Европа.

"Избистря тена, използвали сме вътре доста висок клас иновативни продукти, активни съставки и утре заминава за Лондон собственичката, за да си получи наградата", каза Виолета Евтимова - търговски директор на фирма за козметика от Пловдив.

От изложението може да си купите още дрехи, бижута или домашни сапуни.

"Има чорапи по един лев или бельо по няколко лева. Това е едно голямо насърчение за българските производители или бельо за няколко лева", коментира Христо Друмев - директор на Съюз "Произведено в България".

Изложението в зала "Универсиада" продължава до 9 април.

В края на изложението производителите ще съберат пари, които ще дарят на кампанията "Великден за всеки". Знаете, с нея ще бъдат подпомогнати българските пенсионери, които нямат да получат помощ от държавата за празника, защото получават над 314 лева пенсия.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад