БНТ2 припомня постигнатото от кампанията "Купувам българско"

 Една от най-мащабните кампании на обществената телевизия „Купувам българско“ изпраща 2016 г. с конкретни резултати През 2016-та с репортажи в новините на БНТ 2 зрителите имаха възможност да видят как се произвеждат български мебели, обувки...

14:26, 29.12.2016
БНТ2 припомня постигнатото от кампанията Купувам българско

 Една от най-мащабните кампании на обществената телевизия

„Купувам българско“ изпраща 2016 г. с конкретни резултати

През 2016-та с репортажи в новините на БНТ 2 зрителите имаха възможност да видят как се произвеждат български мебели, обувки и торове, как се създават козметични продукти в български предприятия, да надникнат в мандри, хлебозаводи, сладкарски цехове и да направят своя осъзнат потребителски избор да купуват българско. Камерите на обществената телевизия показаха съвременни технологии за производство, модерни машини и оборудване - доказателство, че много български производители вече са сред европейския икономически елит.

Сред постиженията на кампанията на БНТ2 „Купувам българско“ през отминаващата година е инициирането на промени в Наредбата за изискванията към млечните продукти, които след репортажи в новините предприе Министерството на земеделието и храните. Резултатът от съвместните усилия на институции, производители и журналисти е изделията от мляко и имитиращите продукти да се предлагат на отделни щандовете в магазините. Под егидата на кампанията „Купувам българско“ през 2016-та производителите на български храни и напитки сключиха меморандум с Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите за включване в менютата на заведенията на продукти от местните производители - първата крачка към популяризиране на българските храни и напитки и по света.

През отиващата си 2016 година кампаниите на новините на БНТ 2 „Купувам българско“ и на Министерството на земеделието и храните „Подкрепяме българското“ обединиха усилията си в полза на местното производство. За един месец бяха организирани фермерски пазари във всички 28 областни града в страната, в които активно се включиха и журналистите на БНТ2. Със съдействието на земеделското ведомство от следващата година общините ще имат възможност да получават подкрепа от държавата, за организиране на редовни фермерски пазари.

През годината в рамките на кампанията „Купувам българско“ БНТ2 даде гласност на проблемите на шивашката индустрия и популяризира заразителния пример на предприемчиви български бизнесмени: дизайнерката Първолета Чавдарова, която облича нашите оперни прими и популяризира уникални български облекла в целия свят или инициативата на русенска шивашка фабрика да облече за бала абитуриенти от крайдунавския град.

В навечерието на Великденските празници на 2016 „Купувам българското“ за пореден път подкрепи родните производители на яйца и козунаци, а към кампанията се присъедини и Асоциацията на земеделските производители и животновъдите.

От 2014 година до днес повече от 11 милиона български стоки със знака „Купувам българско“ са достигнали до своите потребители, а кампанията на БНТ2 получи заслуженото признание на рекламните специалисти, на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“, която присъди на БНТ2 наградата „Българска роза 2016“. В края на 2016 г. обществената медия бе отличена и с наградата за принос към подобряване на достъпа до добра храна.

За постигнатото и показаното

от кампанията "Купувам българско" през 2016 - гледайте на 30 декември

от 21:45 часа по БНТ 2!

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад