БНТ2 стартира кампанията "Купувам българско"

„Купувам българско“ е новата кампания на БНТ 2 в подкрепа на българските млекопроизводители и млекопреработватели. Инициативата бе обявена днес, в деня, когато медията отбеляза своята трета годишнина. „БНТ2 подкрепя  българските производители,...

15:40, 16.10.2014
БНТ2 стартира кампанията Купувам българско

KUPUVAM BULGARSKO LOGO FINAL RGB-preview (1)„Купувам българско“ е новата кампания на БНТ 2 в подкрепа на българските млекопроизводители и млекопреработватели. Инициативата бе обявена днес, в деня, когато медията отбеляза своята трета годишнина.

„БНТ2 подкрепя  българските производители, които са заплашени от масови фалити заради въведеното ембарго от страна на Русия върху стоки от ЕС. Разбирам журналистиката като социалноотговорна професия. В продължение на три месеца кампанията ще акцентира върху купуването на български млечни продукти. Инициативата ще провокира и българите да се запитат за качеството на продуктите, които консумират”, каза пред медиите Екатерина Генова, директор дирекция „БНТ Свят и региони”.

„Купувам българско” се осъществява с подкрепата на Асоциацията на млекопреработвателите в България и Националната асоциация на млекопреработвателите. Техните членове ще поставят върху млечните си продукти специално изработени стикери с логото на кампанията. Стикерът гарантира, че млечните продукти съдържат уникалната българска бактерия „лактобацилус булгарикус“.

„Приветстваме тази кампания на БНТ2, тъй като трябва да се подкрепи родното производство. А това е свързано и със запазване на работни места”, сподели председателят на Асоциацията на млекопреработвателите в България инж. Димитър Зоров.

Неговите думи бяха допълнени от заместник-председателя на асоциацията  Симеон Присадашки: „Кампанията се появява в тежка за нас ситуация, защото сривът на пазарите в Европа ще бъде на гърба на родните млекопреработватели. А знаем, че българските продукти са с най-високо качество”.

Изпълнителният директор на „Ел Би Булгарикум” Васил Зографов заяви, че „Купувам българско” ще помогне на всички български деца да познаят вкуса на истинското кисело мляко.

„Вследствие на ембаргото от Европа започнаха да идват много продукти на дъмпингови цени. Затова тази инициатива призовава българския потребител към солидарност”, поясни Богдан Борисов от Националната асоциация на млекопреработвателите.

БНТ2 организира и конкурс, в който всеки може да участва като трябва да допълни изречението: „Аз купувам българско мляко и български млечни продукти, защото…“ Всеки месец жребий ще определи един от зрителите, довършил изречението. Той ще получи подарък хладилна чанта с млечни продукти от български производители. Подробности за конкурса и правилата за участие могат да бъдат намерени на сайта на БНТ - www.bnt.bg/kupuvambulgarsko.

През целия период на кампанията поредица от репортажи в новините на БНТ2 ще търсят отговори на въпросите – купуват ли се български млечни продукти или хората предпочитат по-евтините вносни варианти, с каква суровина се произвеждат продуктите и какви са проблемите пред родните фермери. През първите 3 месеца фокусът на репортажите ще бъде върху проблемите на млекопроизводителите, а след това обект на кампанията ще бъдат и другите български производства.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад