Първа вечер на "Пловдив Джаз Фест"

Според Джейсън Моран музиката е най-разбираемото доказателство за Теорията на относителността."Round Midnight" на Телониъс Монк е един от най-интерпретираните джаз стандарти за всички времена. В първата вечер на "Пловдив Джаз Фест" тази и ред други класики на Монк прозвучават в изпълнение на един от най-добрите съвременни пианисти – Джейсън Моран. Той вече е в Пловдив, заедно с бенда си от изключителни музиканти от Ню Йорк. Ден преди концерта Джейсън Моран представи личното си усещане към музиката на Телониъс Монк.

20:46, 31.10.2017

Джейсън Моран чува за първи път "Round Midnight", когато е на 14 години. И е абсолютно разтърсен от усещането. Този епизод преобръща съдбата му и той категорично се насочва към джаза. Дотогава се е обучавал на класическо пиано и вече има уменията да транскрибира тази пиеса и да опита да я изсвири. Така започва да изучава новия за него език на джаза. Сам казва, че усвояването на всяка мелодия е като научаването на нов език. От тогава е свирил пиесата неизброимо много пъти, но не спира да се изумява на съвършенството й. „Днес всички знаем, че времето е относително. Аз усетих колко относително е времето, когато бях на 14“, споделя музикантът. Той оприличава усещането на сън, който ни се струва много дълъг, а всъщност не е продължил повече от десет минути. „Времето е относително и в музиката има хора, които могат да превърнат един кратък момент в цяла вечност. А един дълъг епизод да стане един миг. Така прави и Монк – първо разтяга времето, а после ускорява, така че да ти се струва, че падаш от планина“, продължи живописния си анализ Джейсън Моран.

Почитта към колосите в джаза продължи с музика в първата вечер на „Пловдив джаз фест“.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад