Хлебопроизводители и хипермаркети станаха партньори
Съюзът на хлебопроизводителите и сладкарите и големите търговски вериги се споразумяха как да премахнат посредниците помежду си, защото те вдигат цената. В Кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“ вече 6 месеца се борим за нормален достъп на българските производители до големите търговски вериги.
Споразумението слага край на посредниците между производители и търговци. Ще премахне и изкуствено завишените и излишни такси, които големите магазини налагат върху българския хляб. От Съюза на хлебопроизводителите и сладкарите са убедени, че по-лесният достъп до хипермаркетите ще даде нови възможности за производителите и ще реши проблемите със сивата икономика в бранша.
"Ще има разнообразие на продукция. Ще има ясно очертана цел - за да бъдеш доставчик в търговска верига на какви конкретни условия трябва да отговаряш", обясни Марияна Кукушева, председател на Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите в България.
Партньорството между производителите на хляб и търговците цели да намали до минимум бюрокрацията и намесата на държавата в бизнес взаимоотношенията между двете страни.
"Българският бизнес няма нужда от посредник, няма нужда от посредничеството на държавата. Държавата никога в нито една страна не е била добър посредник за уреждане на отношения - чисто икономически и пазарни", смята Йордан Матеев, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия.
Хлебопроизводителите и търговците, заявиха днес, че с това споразумение цената на хляба няма да падне. Очаква се обаче да намалее натиска върху производителите, които в някои случаи са принудени продават стоките си в големите вериги при неизгодни за тях условия. Хипермаркетите обещаха, че подкрепата им към българското производство ще нарасне.
"Всички, които правят бизнес в България, печелят от това българите, българските потребители да имат по-високи доходи. А по-високи доходи се получават тогава, когато в България има производство. Говоря за конкурентноспособно производство", добави Матеев.
Преговорите между големите търговски вериги и другите браншови организации на българските производители продължават. От Сдружението за модерна търговия очакват в най-кратки срокове да сключат подобни споразумения и с българските млеко- и месопреработватели.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News