И българската роза се присъедини към „Купувам българско“

Производители на парфюмерия и козметика у нас стават партньори на инициативата на БНТ 2 Нови български компании стават част от мащабната кампания „Купувам българско“ на БНТ 2. Новината за присъединяването на асоциацията, която обединява най-големите...

16:07, 20.03.2015
И българската роза се присъедини към „Купувам българско“

Производители на парфюмерия и козметика у нас стават партньори на инициативата на БНТ 2

Нови български компании стават част от мащабната кампания „Купувам българско“ на БНТ 2. Новината за присъединяването на асоциацията, която обединява най-големите производители на етерични масла, парфюмерия и козметика у нас, ще бъде съобщена официално на пресконференция в сряда, 25 март, в гр. Пловдив.

KUPUVAM-BULGARSKO-LOGO-FINAL-RGB-preview-1След асоциациите на хлебарите, сладкарите и производителите на млечни продукти и екоторове Българска национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ (БНАЕМПК) подкрепи родолюбивата кампания на националната медия, за да призове потребителите да заложат на качествените български стоки.

Асоциацията обединява 91 компании-производителите и търговци на етерични масла, парфюмерия и козметика, а нейни асоциирани членове са Университетът по хранителни технологии, Институтът по обща и неорганична химия към БАН, Институтът по розата и етеричномаслените култури, Държавна лаборатория „Българска роза“ ЕООД и „Линдек България ООД. По данни на асоциацията към момента българска козметика се изнася в над 65 страни, а потребителите все повече се ориентират към купуването на качествени родни натурални продукти.

„Приветстваме инициативата „Купувам българско“, защото това е кампания с адрес към всички – потребители, производители, търговци, медии. Тя е призив да избираме стоки родно производство, да сме коректни партньори, заяви инж. Димитър Георгиев, председател на Българска национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“. - Вярваме, че тази кампания ще помогне на местния бизнес, ще допринесе за развитие на икономиката ни. Не на последно място тази кампания е предизвикателство с патриотичен привкус, което още повече засилва желанието на членовете на Асоциацията да работят за нея, за да може стоката от родните производители да стига по най-бързия начин до потребителя“.

Присъединяването на този бранш към „Купувам българско“ е важна крачка в популяризирането на марковите родни продукти, защото, както е известно, българското розово масло е един от най-популярните и познати символи на България по света. По традиция розовата кампания у нас ще стартира след Гергьовден и ще продължи до средата на юни. По данни на асоциацията в България има близо 38 000 дка розови насаждения, а в Розовата долина работят 42 дестилерии за розово масло. То е основна съставка на най-прочутите и търсени парфюми у нас и по света.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад