Изложението "От любов към българското" във Варна
Българите имат висока потребителска култура и предпочитат качествените родни стоки пред евтиния внос. До тази констатация стигнаха организаторите и участниците в изложението "От любов към българското", съдейки по интереса към инициативата във Варна. Представителите на малкия и среден бизнес си пожелаха само повече възможности за преки контакти с клиентите и малко повече държавна подкрепа в рекламирането на качествените български продукти.
Изложението има амбицията да обхване възможно най-широк спектър родна продукция – от стари занаятчийски техники до иновативни технологии. Съдейки по това, как щемпелите "Български производител" привличат вниманието, организаторите са улучили тенденцията. Стоките се радват на силен интерес не заради някаква ирационална "любов към българското", а заради убеждението, че са качествени и си струват парите. Особено когато се отнася до хранителните продукти.
Иван и Цвета Янчеви: Домашно производство, няма консерванти, боклуци, такива работи. Българите сме много старателни и си пазим нашите неща, предпочитам българското.
Омаята от изобилието на евтин внос със съмнително качество отдавна е отминала, но българските производители все още трудно се справят с конкуренцията на чуждите компании и големите международни вериги. Много от тях оцеляват, компенсирайки непрекъснатия недостиг на средства за реклама с търсене на пряк контакт с клиентите.
Анка Владева, продавач-консултант: И сме постоянно по изложенията – в София, в зала "Универсиада", в ЦУМ. Постоянна сме по изложенията и хората чакат с нетърпение да отидем.
Елеонора Неголова: Достъпът до клиентите трябва да става с такъв тип срещи, на които да се вижда какви са техните възприятия на продукта, как биха искали да го намират. Добрата новина е, че ние изнасяме също, но всичко това се случи благодарение на публична подкрепа.
Встрани от публичната подкрепа, за нас се говори обикновено само по време на предизборните кампании, споделят производителите и добавят: "Чисто законодателна, за съжаление, не сме видяли. Микробизнесът не е във фокуса на държавната политика. Но все пак европейските програми подкрепят малкия бизнес, макар и трудно."
Варна е четвъртата, засега – най-голяма, спирка на изложението "От любов към българското". То ще остане в града до 28 април, след което ще разпъне щандовете си в Казанлък.
Автор: Вилиана Иванова Оператор: Георги Христов
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News