- Начало
- Мултимедия
- Теми избори
- Кампания "Искам да купя...
"Искам да "купя" твоя глас, но не с пари, а с думи" - с това послание започва кампания за насърчаване на избирателната активност на парламентарните избори. Инициативата подемат Националната пациентска организация, Българският икономически форум и Националният младежки форум. На купуването на гласове трите неправителствени организации противопоставят приоритети, с които да ангажират хората и да ги провокират да упражнят правото си на глас.
Здравеопазане, икономика и образование - това са едновременно и проблеми, и приоритети, заради които си заслужава ходенето до урните на 5-ти октомври, казват организаторите на кампанията. Те се надяват желанието за промяна в тези сфери да убеди онези 20% от гражданите, които според данните на "Алфа рисърч" все още не са решили дали да гласуват.
"56 на сто от избирателите в страната, от реално пребиваващите в странта, са заявили към началото на септември, че смятат да участват в предстоящите избори", каза Геновева Петрова от "Алфа рисърч".
В брой избиратели това означава между 3 милиона и 200 хиляди души и 3 милиона и 300 хиляди. От "Алфа рисърч" посочват, че ако тази тенденция се запази, това би означавало спад спрямо последните парламентарни избори, когато гласуваха 3 милиона и 600 хиляди души.
"Хората трябва да знаят, че не с пари ще успеем да си купим добри политици, а с това да идем да гласуваме за тези от тях, които предлагат добри платформи", каза доктор Станимир Хасърджиев от Националната пациентска организация.
"Това, което правим днес, всъщност ще бъде това, в което ще живеем утре. Резултатите на "Алфа рисърч" показват, че най-младите гласоподаватели са най-малко мотивираните да гласуват. Затова "Искам "да купя" твоя глас" ще се насочи основно към тях", обясни Лилия Еленкова от Български младежки форум.