Козметични фирми настояват за строг контрол върху вноса на продукти от Азия
За по-строг контрол при вноса на продукти от страните от азиатския континент настояват фирмите от козметичния бранш в България. Според тях липсата на подобни механизми ощетява както родния производител, така и потребителите. Привлечени от ниската цена, се доверяват на продукти със съмнително качество. Затова една от водещите компании в областта на ноктопластиката, маникюра и педикюра вижда в кампанията "Купувам българско" подкрепа не само за българските производители. Тя помага на хората да изберат продукта, който заслужават.
Конкуренцията на козметични фирми от страни от Азия, най-вече от Китай, подлага на изпитание родните производители от години. От бранша смятат, че е занижен контролът както при вноса на такъв тип стока, така и при нейното разпространение в търговската мрежа. Заради по-ниския стандарт на живот у нас българинът се подлъгва по изкусително ниската цена на китайските продукти. Много често обаче по опаковките информацията за състава не отговаря на истината, категорични са българските производители.
Емилия Динкова, управител на фирма за козметични продукти: "За да се следва един козметичен продукт, който е влязъл в ЕС, са необходими данни какво съдържа той - напълно коректни, а не само изписани на хвърчащи листове. След това - лаборатория, която да установи дали те съдържат това, което е написано на листа. По-голямата част от тези продукти влизат нелегално в страната, съответно се разпространяват в точките, където се работи с тях - нелегално, съответно и цените им са ниски..."
Една от водещите фирми в областта на ноктопластиката, маникюра и педикюра изнася едва 10 процента от продуктите си в страните от Европейския съюз, останалото пласира на българския пазар.
Емилия Динкова, управител на фирма за козметични продукти: "И това е една от причините да се включим в кампанията, защото за нас е изключително удоволствие да сложим стикера, за да може потребителят, който вече е опитал тези продукти и е доволен от тях, да бъде 100 процента сигурен, че това е български продукт."
Въпреки голямата конкуренция на европейския пазар, българската козметика е предпочитана заради използването на натурални съставки, в съчетание с модерните техноголии.
Ето това е машината, която позволява да се случи магията - от вода и масло се получава краен продукт.
Иван Парцунев, технолог във фирма за козметични продукти: "Всеки един крем е съставен от маслена и водна фаза. Тук, в това съдче се разтапя маслена фаза, тук се загрява водата. От тези две съдчета, 2 фази идват тук и със специални прибори се разбъркват и по този начин се получава крем. Както знаем, масло във вода не можем да разтворим, но когато успеем, се получава крем."
След 23 години на пазара от компанията са категорични, че ако не могат да преборят вноса на азиатски продукти на нашия пазар, те ще се опитат да завладеят източния пазар. Вече са налице и първите контакти с японски фирми, впечатлени от родното производство. За да сте сигурни и вие каква козметика използвате, търсете зелените етикета на кампанията „Купувам българско” на БНТ2. Това е допълнителна гаранция, че продуктът си заслужава.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News