Купувам българско: Проблеми на българските производители

18:48, 24.04.2015

Близо 40% търговски отстъпки са принудени да правят българските производители, за да продават продуктите си в мултинационалните търговски вериги у нас. За това алармираха от Българската национална асоциацията по етерични масла, парфюмерия и козметика. Те обявиха, че не са поставени в еднакви условия с производителите на големите международни марки. Новини от кампания на БНТ 2 „Купувам българско“.

84% от производството на една от най-големите големите козметични компании у нас е насочено за износ. Това е един от начините, по които фирмата опитва да оцелее, след като е принудена да продава продуктите си при неизгодни условия в мултинационалните търговски вериги у нас.

Димитър Георгиев, производител, председател на Асоциацията по етерични масла, парфюмерия и козметика: „Ние сме принудени да участваме в тези търговски вериги, защото много от международните ни партньори, преди да дойдат в завода, първо си правят едно много кратко маркетингово проучване – минават през няколко търговски вериги и ако участваме там, те пристигат да водим разговори, ако не присъстваме там – много от тях още от летището си тръгват обратно.”

За се предлагат българските козметични продукти в големите международни вериги обаче, производителите трябва да заплащат всяка година многобройни такси и бонуси – сред тях са: такса за ремонт на магазина, такса за разкриване на нов търговски обект от веригата, бонус за инвестирането на съответната търговска група в България, такса рожден ден на продавача.

Димитър Георгиев: „И като сумираме всички тези бонуси, които трябва да дадем на търговските вериги, средната търговска отстъпка, която се получава за дадена търговска верига варира между 36 и 42%.”

Родните производители настояват за равнопоставеност с чуждестранните фирми, които предлагат продуктите си в тези търговски обекти. Само така могат да задържат високото качество на българските козметични стоки, убедени са хората от бранша. Фирмата на Димитър Георгиев е на пазара от 24 години. В нея работят над 200 служители. Въведени са добрите производствени практики, високите европейски стандарти, има и екосертификат. Продуктите на фирмата преминават многостепенен контрол, подлагат се на различни тестове, в това число и медицински. Идейните разработки се правят в собствени лаборатории.

Юлия Еманоилова, завеждащ новите разработки в козметична фирма: „Първо изучаваме какво искат нашите клиенти, какво иска пазарът, какво търсене има. След това започваме научното търсене на най-новото в козметиката. Намираме го в световен мащаб и в България, след това започваме да създаваме формулата.”

Често последните хитове от световните пазари тук се съчетават с чисто българските продукти.

Юлия Еманоилова, завеждащ новите разработки в козметична фирма:„Имаме специално разработена линия с екстрат от българска роза в козметиката за лице, имаме с розово масло продукти, използваме  българско етерично лавандулово масло – максимално това, което имаме на българския пазар се опитваме да го вкараме в нашата козметика.”

Затова търсете в мрежата зелените етикети на кампанията „Купувам българско” на БНТ2, които са допълнителна гаранция за качествен продукт.

Росица Колева, Димитър Рочев

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад