"Купувам българско" продължава

19:57, 16.01.2015

Новините от кампанията "Купувам българско". На третия месец от началото на инициативата на новините на БНТ 2 в подкрепа на българското производство до търговската мрежа в цялата страна вече са достигнали над 1 милион и 100 хиляди натурални млечни продукти. Българските млекопроизводители отчитат повишен интерес към продуктите им в следствие на кампанията. Същевременно последните данни сочат, че вносът на суровини и млечни продукти от Европа е нараснал драстично, като само концентрираните млека бележат ръст от над 8%. Повече по темата и последните новини от кампанията, вижте:

Най-голям дял от вноса на млечни стоки заема сухото мялко. Последните данни сочат, че 2000 тона от суровината се внасят в страната ни всеки месец. Производителите, които целят ниска себестойност и не държат особено на качеството, го използват като основна съставка в продуктите си.

Васил Николов, Националната асоциация на млекопреработвателите: "Доста предприятия работят така наречените имитиращи продукти, където сухото мляко и палмовите мазнини - са основна субстанция при производството им."

Един от ефектите на кампанията е, че вече в търговската мрежа в страната се появиха отделни щандове за млечните продукти, произведени с растителни мазнини.

Васил Николов, Националната асоциация на млекопреработвателите: "За да може да не се подвеждат потребителите, че купуват истински млечни продукти.

Въпреки тежката обстановка в сектора, българските млекопреработватели все още успяват да избегнат масовите фалити и упорито търсят нови пазари.

Васил Николов, Националната асоциация на млекопреработвателите: "Пренасочихме част от нещата, които се изнасяха за руския пазар към нови дестинации. Работи се за проект за популяризиране на нашите млечни продукти и в Бразилия. Изпратени са първите мостри."

Хлебопроизводителите и сладкарите също продължават участието си в кампанията Купувам българско. Последните проучвания показват, че консумацията на хляб в страната е намаляла с 25%, а българинът все повече предпочита пълнозърнестия хляб.

Милена Коцева, ръководител "Качествен контрол" в хлебозавода в Разград: "Този хляб има по-ниско водно съдържание за хората, които искат да се хранят здравословно, съдържа точно тези неусвоимите фибри, които прочистват организма."

Днес бяха изтеглени следващите 10 печеливши, които се включиха конкруса и довършиха изречението "Аз купувам българско мляко и български млечни продукти, защото". Хладилните чанти с млечни стоки на стойност 25 лева ще отидат в няколко града, сред които в Пловдив, София, Варна и Ямбол. Трима от зрителите, които довършиха изречението "Купувам български хляб и български сладкиши, защото" спечелиха хлебни изделия и сладкиши на стойност 50 лева. Подаръците ще заминат за общо три населени места, сред които Шумен и Монтана. Кампанията на новините на БНТ 2 продължава и през следващия месец. През това време продължавайте да участвате в конкурса с дописване на изреченията. Следващите печеливши ще бъдат изтеглени на 16 февруари.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад