Награда "Златна мартеница" за кампанията за БНТ2 "Купувам българско"

20:25, 01.03.2017

Българска компания за преработване на маслодайни семена изнася повече от половината си продукция зад граница в страните от Източна и Централна Европа, Близкия Изток, Африка и дори в Китай.

Церемонията по награждаването приключи преди минути. Призовете се връчват всяка година, а целта е да бъде съживено българското производство. На откриването председателят на Управителния съвет на Съюза "Произведено в България" каза, че българските производители се опитват да тичат с един завързан крак и да се състезават с чуждите конкуренти, които нямат наката спирачка. По този начин той описа ситуацията, в която българските производители трябва да работят. На церемонията присъства и президентът на РБългария Румен Радев. Той призова институциите да подкрепят българските производители. Обърна се и към бизнеса. Радев каза, че родните производители трябва да доказват всеки ден, че стоките, които произвеждат, са на еднакво ниво с европейските и световните. 6 бяха наградените тази вечер.

Няколко родни фирми бяха отличени днес за постиженията си на пазара у нас и в чужбина.

Сред наградените е и един от най-големите български преработватели на маслодайни семена от района на Добрич за сериозни успехи при производство и налагане на български продукт на вътрешния и международния пазар. Те изнасят над 90% от продукцията си.

Семейна фирма за производство на млечни продукти също е успяла да утвърди позицията си на пазарите в чужбина и продава в Австралия, Германия, Гърция. Тя получи наградата за малко предприятие, създало затворен цикъл за производство. В момента фирмата преработва 45 000 литра мляко на ден, но най-сериозният проблем и за тях е липсата на квалифицирана работна ръка.

На годишните награди „Златна мартеница“ БНТ2 получи приза за активна журналистическа позиция в подкрепа на българското производство – отличието е за кампанията на новините „Купувам българско“. Това е една от най-мащабните социално отговорни кампании на обществената медия. Чрез нея вече три години показваме проблемите на българските производители и съдействаме за тяхното решаване.

Екатерина Генова, директор на Дирекция „БНТ Свят и региони“: – Една от основните цели на кампанията „Купувам българско“ беше да събудим у хората интерес към българската стока, да им кажем, че когато купуват български стоки, те всъщност подкрепят тези предприятия, т.е. част от икономиката по този начин, да им кажем, че българските стоки се произвеждат качествено, на много високо световно и европейско равнище.

От началото на кампанията преди 3 години това е седмата награда за кампанията на новините на БНТ2 "Купувам българско".

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад