Нелегален внос на козметика от Турция удря родното производство
Контрабандeн внос на козметика и парфюми от Турция и Китай спъва българското производство и търговия и нанася сериозни щети на националния бюджет. За огромния проблем сигнализират от водеща парфюмерийна компания в Пловдив. От там се присъединяват към кампанията на БНТ 2 „Купувам българско”, за да покажат на българите, че родният продукт по нищо не отстъпва на чуждите стоки.
Козметиката от Турция и Китай идва у нас на занижени цени. Така дори и да има легален внос, се плащат в пъти по-ниски данъци, от което губещи са както хазната, така и родните производители.
Ангел Попов, управител на парфюмерийна и козметична компания: "Има изключително много готови продукти, които се внасят, преопаковат се и вече получават made in EU, което също е една нелоялна търговска практика. "
Родните производители алармират, че много често за чуждата стока липсва каквато и да е информация за състава на продуктите - нещо, което е задължително според европейските директиви.
Ангел Попов,: "От там нататък тези продукти по презумпция са опасни. След като не отговарят на европейските директиви, то тогава как те се продават в Европа? България е член на Европейския съюз."
Българската продукция обаче може да гарантира и качество, и произход. Напоследък все повече са влагат натурални съставки, обясняват производителите.
Таня Христозова, експерт във външно-търговски отдел на парфюмерийна компания: "Това е една все по-нарастваща тенденция, клиентите стават все по-информирани. Освен на натуралните съставки потребителите държат и рецептурите да съответстват на изискванията на европейското законодателство."
Българите трябва да са наясно, че родното производство по нищо не отстъпвана чуждото, казва поредният производител, включил се в кампанията. Доказателство за това са и неговите продукти, които са познати в над 20 страни по света. Допълнителна гаранция е спазването на всички европейски стандарти - за качество на продуктите, добри условия за труд, опазване на околната среда и добра производствена практика.
Таня Христозова: "Призовавам зрителите, купувайки български стоки, да го правят с идеята, че по този начин не подкрепят само един български производител, но над 1000 български семейства, които са заложили на марката и са заложили на идеята да продават български продукти в своите магазини."
Пловдивската парфюмерийна компания ще постави на видни места във всички свои и партньорски търговски обекти плакати и брошури с логото на кампанията на БНТ 2 „Купувам българско” – символ на качественото, родно производство.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News