В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Владимир Тодоров: В България законодателството е идентично. Ако този случай беше в България, с разлика в сумите, щеше да се процедира по същия начин. Принципът в цяла Европа, където действат правилата на Европейския съюз е, че ако се направи катастрофа и има жертви и автомобилът няма застраховка, водачът, който е управлявал, дължи обещетение. В случая разликата между България и Португалия е, че там обещетение се дължи и от собственика на автомобила. Но тук има една малка особеност, тъй като починалият дължи компенсация, тези стотици хиляди евро се наследяват от неговите наследници, така че майка му също би била ангажирана с тази отговорност. Изводът е, че в никакъв случай не трябва да се появява на пътя автомобил без задължителна застраховка "Гражданска отговорност".
Емил Панчев: В самото решение на съда в Люксембург се казва, че автомобили, които могат да се движат, трябва да имат задължително "Гражданска отговорност". В случаите, в които колата примерно е разглобена, стои с години не е необходимо да има "Гражданска отговорност". Винаги се изплаща щетата тя е от гаранционния фонд и той фактически съди, както и в България, съответния, който носи отговорността.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News
В навечерието на Рождество Христово: За вярата и благодарността
06:55, 24.12.2025
Цените и храните – прогнозите след влизане в еврозоната
06:55, 23.12.2025
Политическите заявки на опозицията и ходовете на управлението
05:55, 19.12.2025
Без Бюджет 2026
05:55, 18.12.2025
Синдикатите и бюджетът – каква ще е план-сметката за догодина
05:55, 16.12.2025
Рулетката с мандатите: Ново управление или нова изборна спирала
05:55, 15.12.2025
Ходовете след протестите и политическите заявки – какво следва?
05:55, 11.12.2025
Социалните разходи в новия бюджет – за какво се разбраха партньорите?
05:55, 09.12.2025
Управленските ходове и заявките на опозицията
05:55, 08.12.2025
Протестите и бюджетът – какво следва?
05:55, 04.12.2025
Политически сценарии между протестите и бюджета – какво следва?
05:55, 03.12.2025
Протестите, сметките в бюджета и диалогът в коалицията
05:55, 02.12.2025
След напрежението заради бюджета: стабилна ли е управляващата коалиция?
05:55, 01.12.2025
Политически ходове – между Бюджета и недоволството
05:55, 28.11.2025
Власт и опозиция в челен сблъсък за бюджета
05:55, 27.11.2025
Опозицията между бюджета и политическите казуси
05:55, 26.11.2025
Бум на ТЕЛК решения
05:55, 24.11.2025
В очакване на развръзката за кметския мандат на Благомир Коцев
05:55, 24.11.2025
Бюджет 2026 в парламента
05:55, 21.11.2025
Мащабни проверки на речните корита по Черноморието: Какви са нарушенията
05:55, 20.11.2025
Бюджетът – ляв или десен
05:55, 18.11.2025
Последни броеве
В навечерието на Рождество Христово: За вярата и благодарността
06:55, 24.12.2025
Цените и храните – прогнозите след влизане в еврозоната
06:55, 23.12.2025
Новите психоактивни вещества на пазара: Как се транспортират и разпространяват
06:55, 22.12.2025
Политическите заявки на опозицията и ходовете на управлението
05:55, 19.12.2025
Без Бюджет 2026
05:55, 18.12.2025
Има ли политическа воля за промени в Изборния кодекс в настоящия парламент?
05:55, 17.12.2025
Синдикатите и бюджетът – каква ще е план-сметката за догодина
05:55, 16.12.2025
Рулетката с мандатите: Ново управление или нова изборна спирала
05:55, 15.12.2025
Протестите и властта - как ще се пренареди политическата карта и кой ще спечели от кризата
05:55, 12.12.2025
Акценти
Владимир Тодоров: В България законодателството е идентично. Ако този случай беше в България, с разлика в сумите, щеше да се процедира по същия начин. Принципът в цяла Европа, където действат правилата на Европейския съюз е, че ако се направи катастрофа и има жертви и автомобилът няма застраховка, водачът, който е управлявал, дължи обещетение. В случая разликата между България и Португалия е, че там обещетение се дължи и от собственика на автомобила. Но тук има една малка особеност, тъй като починалият дължи компенсация, тези стотици хиляди евро се наследяват от неговите наследници, така че майка му също би била ангажирана с тази отговорност. Изводът е, че в никакъв случай не трябва да се появява на пътя автомобил без задължителна застраховка "Гражданска отговорност".
Емил Панчев: В самото решение на съда в Люксембург се казва, че автомобили, които могат да се движат, трябва да имат задължително "Гражданска отговорност". В случаите, в които колата примерно е разглобена, стои с години не е необходимо да има "Гражданска отговорност". Винаги се изплаща щетата тя е от гаранционния фонд и той фактически съди, както и в България, съответния, който носи отговорността.
