Позиция
Във връзка с обществената поръчка с предмет: „Доставка на данни за телевизионна аудитория и мониторинг на телевизионна реклама и инсталация и поддръжка на софтуер за обработка на доставените данни”, Българската национална телевизия счита, че условията на...
Във връзка с обществената поръчка с предмет: „Доставка на данни за телевизионна аудитория и мониторинг на телевизионна реклама и инсталация и поддръжка на софтуер за обработка на доставените данни”, Българската национална телевизия счита, че условията на откритата процедура не поставят в неравностойно положение който и да е потенциален кандидат, предлагащ подобни услуги на българския пазар.
Безспорно доставката на пийпълметрични данни е от съществено значение за дейността на всяка телевизия. Следенето на информацията за аудитория на преса и радио-програми, обаче, все повече се превръща в необходимост за доставчиците на медийни услуги. Изключително конкурентната среда поставя всеки един доставчик на аудио-визуални услуги в ситуация да наблюдава в детайли целия медиен пазар, с цел вземане на прецизни и адекватни решения по отношение на представяне на своите програмни продукти пред зрителската аудитория. В този смисъл е логично БНТ да търси и използва в ежедневната си работа подобна информация, която е от съществено значение за пряката дейност на медията.
Предвид драстично намаления бюджет на Българската национална телевизия за 2014 година, обществената медия бе принудена да търси начини едновременно за съкращаване на разходите си и запазване на своята конкурентност и обективност. В тази ситуация БНТ потърси възможности за облекчаване на разходите, свързани с ползването на външни услуги, без това да се отрази на качеството им. Именно това обуславя решението да се търси един изпълнител – доставчик на данни за аудитория на телевезионни, радио и печатни медии. Международната практика показва, че е характерно доставчиците на пийпълметрични данни да предоставят данни и за други медийни канали. Съвместяването на двете стъпки – стесняване на разходите и същевременно запазване на тенденцията за медийно развитие, е необходимото практическо решение, пред което е изправена БНТ.
Допълнителна необходимост, адвекватна на световните тенденции в пазара на електронни медии, е разширяване на аудиторията им и чрез други комуникационни канали – радио, преса и Интернет.
БНТ направи първи стъпки като издател на печатен формат. Това е специализираното списание Спорт Digi, което вече има своите две издания, посветени на: Зимните олимпийски игри – Сочи 2014 и Световното първенство по футбол – ФИФА 2014. През последните години БНТ реализира и продължи да развива редица съвместни медийни проекти с радиостанции като Програма „Хоризонт” на БНР, Дарик радио, БГ радио.
Заданието на обществената поръчка за доставчик на пийпълметрични данни е съобразено изцяло с потребностите на БНТ във връзка със следенето на гледаемостта и планирането на успешни маркетингови стратегии. Пийпълметричните агенции в световен мащаб като Gfk, Nielsen предлагат измерване на допълнителни медийни канали, освен телевизионните. В това число е и Медиарисърч, на чиято Интернет страница е обявено, че предлага данни и за радио аудитория, а рекламният мониторинг се разпростира и в трите медии – телевизия, преса, радио.
Формулираните методически и технически изисквания на обществената поръчка не изключват никой потенциален доставчик на данни за телевизионна, радио и читателска аудитория, а целят намирането на най-добър партньор за БНТ, който е способен да отговори на потребностите на националната телевизия, съобразявайки се със заложените ценови параметри и технически характеристики.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News