Президентският дебат по БНТ предизвика силен обществен и медиен интерес

Решителният телевизионен дебат между кандидатите за президент на България, който Българската национална телевизия организира, предизвика широк обществен и медиен отзвук и се позиционира сред най-гледаните предавания в българския ефир вчера. Цецка Цачева...

16:19, 11.11.2016
Президентският дебат по БНТ предизвика силен обществен и медиен интерес

Решителният телевизионен дебат между кандидатите за президент на България, който Българската национална телевизия организира, предизвика широк обществен и медиен отзвук и се позиционира сред най-гледаните предавания в българския ефир вчера. Цецка Цачева и Румен Радев снощи застанаха в равностоен диспут със своите позиции и идеи по най-важните теми за президентската институция. Въпросите на водещата Добрина Чешмеджиева бяха базирани на данни от експресно-национално допитване на „Алфа Рисърч“, което показва по какви теми за хората е най-важно да чуят мнението и позицията на претендентите за държавен глава.

img_2120-1

Извънредното предаване, което започна точно в 20:30 часа, продължи 100 минути и бе сред лидерите за зрителското внимание. 25,7% от всички, гледали в този момент телевизия, са проследили дебата по БНТ1 и БНТ Свят. Данните на GARB Audience Measurement Bulgaria сочат, че почти 700 000 зрители са предпочели ефира на обществената телевизия в този часови пояс. Силен интерес бележи темата за външнополитическите приоритети на двамата претенденти, механизмите за справяне с бежанския поток, отговорността на България като външна граница на ЕС и отношенията с Турция. Отговорите на Цецка Цачева и Румен Радев са привлекли над 28% аудиторен дял. Най-висока гледаемост е отчетена за времето, в което кандидатите изясняват позицията си по въпроса какво може да направи българският президент за осъществяване на съдебната реформа и борба с корупцията. Разговорът по тази тема е проследен от 822 000 зрители по двата канала на медията. Според пийпълметричните данни друг акцент в политическия дуел са енергийните проекти, при който обществената телевизия отчита рейтинг от 11%.

Проучването на GARB Audience Measurement Bulgaria показва, че интересът към дебата е бил пропорционално разпределен по пол и населено място.

Дебатът беше излъчван на живо в три платформи на БНТ в Интернет. Това са www.bnt.bg, http://news.bnt.bg, http://tv.bnt.bg - така и българите в чужбина са имали възможност да го гледат.

Българската национална телевизия даде възможност и на други медии да предават дебата на живо. Той бе преизлъчван в ефира на общественото радио и още над 10 електронни медии.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад