Производители: Кампанията „Купувам българско“ трябва да продължи

19:30, 26.02.2016
50 процента ръст на потребителския интерес отчитат организаторите на международното изложение за селско стопанство, вино, храни и туризъм, което се провежда в Международен панаир Пловдив. В конкурса за вина пет български винарски изби бяха отличени с престижното отличие „Златен ритон”. За втора поредна година БНТ2 участва на форума със своята кампания „Купувам българско”. Чрез кампанията „Купувам българско“ потребителите се убедиха във високото качество и на родните козметичните продукти. Това отчитат от Националната асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ и настояват инициативата на БНТ2 в подкрепа на българските производители да продължи. Година след присъединяването на производителите на парфюмерия и козметика към кампанията „Купувам българско“ ефектът е реален. Николина Узунова, Асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“: "С помощта на тази кампания успяхме да повдигнем въпроса колко качествена и колко недооценена е продукцията в България. Тази кампания бе подкрепата, от която имахме нужда и силно се надявам, че тя ще продължи." Ползите от инициативата в подкрепа на българските продукти са дългосрочни, заявяват от бранша. След серията репортажи и демонстрация на процеса на изработка, потребителите вече са наясно, че козметичните продукти и парфюми отговарят на световните стандарти. Продукцията на българските компании е търсена в Азия, Европа, Северна и Южна Америка и затова участието им в търговски мисии е от особена важност. От тази година обаче държавата въведе 20 процента самофинансиране при участие на панаири в чужбина. Николина Узунова, Асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“: "Другото изискване, което много ни притеснява, е ограничаването до три пъти на дадена компания да участва на конкретен тип дейност. В случая - международни участия." Производители и преработватели все още не знаят и как ще протече предстоящата розова кампания, заради неяснотата около еднодневните трудови договори. От бранша са категорични, че дори и в електронен вариант, процедурата пак е невъзможна. Николина Узунова, Асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“: "Това, което предлагаме е тези взаимоотношения - земеделски производител-сезонен работник да бъдат уредени с граждански договори. Подобни решения има в страни-членки на Европейския съюз - възможно е, работещо е." Следващата седмица предстои среща по проблема между представители на Асоциацията и експерти от Министерството на труда и социалната политика. Ние продължаваме да следим проблемите, пред които се изправят българските производители и да посредничим за тяхното разрешаване. А ако все още не сте посетили изложението в Пловдив, може да го направите до неделя на обяд.
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад