Производителите на парфюмерия и козметика част от „Купувам българско”

20:17, 25.03.2015

Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика”, в която влизат 91 производители, се включи днес в кампанията на БНТ 2 "Купувам българско". 50 000 козметични продукта със стикер на "Купувам българско" тръгват от утре към магазинната мрежа в цялата страна.

99 процента от българското розово масло се изнася в чужбина и влиза в състава на световно известни марки фина парфюмерия. Българското розово масло има „защитено географски указание”, което е сертификат за уникалност. Родните производители продават козметика в над 65 страни в целия свят. На вътрешния пазар обаче те срещат проблеми с търговските вериги.

Димитър Георгиев - председател на УС на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика”: "Ако те работят средно по наша информация с около 20% търговска отстъпка, при нас търговската отстъпка в някои фирми е 41, 44 %, има и фирми с отстъпка 42.6%."

Работната ръка също е проблем за бранша. Розовият цвят, от който се произвежда прочутото розово масло, се бере само на ръка. Производителите настояват регистрираните безработни да не губят статута си в бюрата по труда, докато прибират реколтата от рози, както е в момента.

Козметичната индустрия среща и административни пречки при износа на стоки зад граница. Ако искат да продават във Венецуела например, се изисква да намерят и преведат техния закон за внос на козметични продукти, да го легализират и заверят във външно министерство и да го представят за издаване на сертификат за износ в здравното.

Димитър Георгиев - председател на УС на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика”: "Освен това след подаването на заявлението се изискват такси за всеки продукт – 63 лева за един продукт."

Ограниченият износ за Русия и Украйна след санкциите наложени от ЕС също рефлектира върху бранша.

Диан Тодоров - Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика”: "Русия и руските държавни органи създават една такава нагласа против нашите продукти, тя не е написана в държавен документ, но има една административна тежест при вноса, която трудно, понякога много трудно се преодолява."

За шест месеца от старта на кампанията „Купувам българско" на БНТ2 са отпечатани и залепени 6 милиона стикера на български продукти, съобщи директорът на дирекция „БНТ свят и региони” Екатерина Генова. Тя припомни и основната цел на инициативата.

Екатерина Генова - директор Дирекция „Свят и региони”: "Да купуваме българско, защото така парите ни подпомагат българския бизнес, подпомагат икономиката."

Вече стартира играта „Купувам българско”, в която зрителите трябва да допишат изречението – Аз Купувам български козметични продукти, защото… Авторите на най-добрите идеи ще получат награда козметични продукти на стойност 50 лева. Изпращайте вашите предложения на имейл bulgarsko@bnt.bg.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад