Все повече хотели в Банско избират храни от региона за гостите си

Все повече собственици на хотели в Банско избират да предлагат на гостите си хранителни продукти, произведени от региона. Кампанията на БНТ 2 "Купувам българско" и инициативата, която събра на кръгла маса в курорта през пролетта производители и хотелиери, показа своя ефект. Защо хотелиери от Банско избраха да предлагат на гостите си млечни козе продукти, вижте в репортажа на Елена Чимева и оператора Иван Терзиев.

20:04, 21.12.2017

Иван Мутафчиев отглежда около 240 кози и ярета в района на Банско. Тази година е произвел над 1 тон био козе сирене и мляко. Разказа, че почти всичко е успял да продаде на магазини, ресторанти и хотели. А количествата сирене, които са му останали, вече са договорени. Ива и Александър Иванови управляват хотел в курорта, поръчали са от неговото сирене за гостите, след като посетили фермата.

Ива Иванова: "Знам какво предлагам, знам откъде идва и знам качеството на продукта. Аз лично имам син на 2 години, който съм захранила с това сирене, и съм много горда и доволна. Много се надявам да има все повече и повече български производители, защото, качеството е невероятно."
Иван Мутафчиев, производител на козе сирене: "Ние трябва да държим на българското преди всичко защото е произведено в България. Истински е. Пресен е. Хубав е и качествен и затова хората според мене трябва да си взимат колкото се може повече български продукти."

Семейство Иванови посрещат предимно чужди туристи в хотелския комплекс - англичани, румънци, гърци и малко българи. Не пропускат да организарат за гостите веднъж седмично българска вечер с гозби.

Ива Иванова - управител на хотелски комплекс: "Предлагаме все повече и повече местни продукти като местните ястия, които бабите са приготвяли навремето, меса, сирена, домашни вина. Нашата цел на тази вечер е максимум от продуктите и нещата, които бъдат изложени, да бъдат местни производства."

Производителят на млечни козе продукти признава, че в резултат на кампанията "Купувам българско" поръчките за сирене и мляко са зачестили, както и интересът от хотелите към българските храни.

Иван Мутафчиев: "Много добре е да се правят такива кампании и успешни кампании. И всяка реклама е добра."
Ива Иванова: "Местното производство според мене в пъти по-добро от това, което можем да си купим от външни производители."

90% от храните и част от напитките, които ще предлагат семейство Иванови на своите гости през новия зимен ски сезон в Банско, са от местни производители.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад