Все повече хотелиери и ресторантьори избират българските стоки

Все повече хотелиери и ресторантьори избират българските стоки благодарение на инициативата "Вкусът на България" на новините на БНТ 2 – това обяви днес Симеон Присадашки - заместник-председател на Асоциацията на млекопреработвателите след откриването на международно изложение за храни и напитки в Интер експо център София. То събира на едно място над 450 производители от света на млякото, хляба, месото и виното.

19:05, 08.11.2017

Целта на изложението е да даде възможност за делови контакти между участници от България и различни страни от света, както и да намерят среща всички сектори на хранително-вкусовата промишленост с представителите на хотелиерско-ресторантьорската индустрия в България.

Пред българските производители обаче все още стои проблемът с нелоялната конкуренция, която работи в сивия сектор, и продължаващата практика с имитацията на млечни продукти. И трябва да се засили още повече контролната функция на институциите, за да се постигнат реални резултати. Според Симеон Присадашки от асоциацията на млекопреработвателите в България може да съществува разлика във вкуса на една и съща стока, без тя да е имитираща. Получаването на стока с едни и същи качества зависи от много фактори свързани с отглеждането на животните.

Симеон Присадашки, зам.-председател на Асоциацията на млекопреработвателите в България: "Начинът на хранене има значение, начинът на отглеждане, начинът на лекуване."

Дори ако животните приемат различна храна това оказва влияние върху крайния продукт. Според Присадашки решението на проблема може да се намери, като се окрупни броят на фермите. Независимо от това доверието на потребителите в българските стоки се повишава и те са все по-предпочитани. Това е и ефектът от кампанията "Купувам българско" - категоричен е млекопреработвателят."

Омбудсманът Мая Манолова също присъства на откриването повдигна темата за двойния стандарт при храните и заяви, че е обидно да се допуска българите да консумират храни с по-ниско качество от това, с което се предлагат в други европейски страни. Затова предлага създаването на евродиректива и единен европейски контролен орган, който да следи за еднаквото качество на стоките. Ако обаче това не се случи в разумен срок, Манолова е готова да предприеме нови стъпки.

Мая Манолова, Омбудсман на Република България: "Едното е европейска гражданска инициатива със събирането на 1 милион подписи срещу двойните стандарти в храните. А вторият начин е чрез оповестяване на фирмите, които предлагат стоки с различно качество в България."

Камапнията на новините на БНТ 2 "Купувам българско" беше поканена от организаторите да присъства на изложението и на откриването му заради подкрепата към българските производители и българските стоки.

Екатерина Генова, директор на Дирекция "БНТ Свят и региони": "Кампанията имаше за цел и мисля, че в голяма степен я постигна - да покаже как произвеждат българските производители, да покажем, че много от тях се стремят към много високо качество, да покажем успехите и проблемите им и да помогнем в решаването на тези проблеми. Успяхме заедно с тях, с асоциациите, да доведем до промяна в някои правила, в някои нормативни документи. Организирахме много дискусии в регионите, две комисии в Народното събрание заседаваха по темите на нашата кампания."

Кампанията на новините на БНТ 2 - "Купувам българско", призовава да избирате и купувате български продукти.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад