"Златно сърце" за "Пътуващото лятно кино" на БНТ
Кампанията на обществената медия с поредна награда за културен проект Признание за обществената си значимост получи кампанията на Българската национална телевизия „Пътуващо лятно кино” с БНТ 1. Една от най-обичаните инициативи на БНТ бе удостоена...
Кампанията на обществената медия с поредна награда за културен проект
Признание за обществената си значимост получи кампанията на Българската национална телевизия „Пътуващо лятно кино” с БНТ 1. Една от най-обичаните инициативи на БНТ бе удостоена с приза „Златно сърце” във вторите Годишни награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност на списание „Business Lady”.
Проектът на БНТ, който се превърна с прожекциите си през последните четири години в „най-големият киносалон на открито”, бе отличен от организаторите заради „изключителната оригиналност, видими резултати и силна обществена ангажираност”, като един от най-значимите културни проекти в категорията „Медиите и социалните каузи”.
На официалната церемония по връчването на наградите присъстваха над 130 официални лица, политици, дипломати, представители на бизнеса и различни държавни, неправителствени и частни институции и фондации, гости и приятели на списанието. Гостите на стилната церемония посрещнаха с аплодисменти част от репортерите на „Пътуващо лятно кино”, които се качиха на сцената, за да получат наградата от името на целия екип.
„През 1988 година Джузепе Торнаторе се обяснява в любов на киното с филма си „Ново кино Парадизо”. БНТ направи същото, само че се обясни в любов на българското кино и зрители преди четири години, когато започна тази кампания. Лятното кино е една огромна емоция, която е много трудно да опишеш с думи. Очакваме ви и догодина на кино под звездите!”, казаха от сцената Анна Ангелова, Милена Кирова, Косара Николаева, Айше Сали и Благой Цицелков.
„Лятно кино с БНТ1 ще даде възможност на зрителите да се срещат на живо със своите любими актьори от филмите, които гледат през следващата, пета година. Това е новото в кампанията с което ще продължим пътуването към сърцата на зрителите“ разкри програмният директор на БНТ1 Севда Шишманова.
Националната кампания за възстановяване на летните кина в България и популяризация на българското кино, която се провежда вече 4 години, е уникален медиен проект, създаден по идея на програмния директор на БНТ 11 Севда Шишманова. Благодарение на тази инициатива, националната медия отиде лично при хората и там, където кино няма от десетилетия, а шансът за провеждане на културни събития е нулев. За четирите сезона от старта си Пътуващото лятно кино посети 126 малки и големи селища на страната. 85 000 души застанаха пред белия екран на импровизираното лятно кино за прожекциите на български филми под открито небе, а сезон 2015 бе посветен изцяло на 100-годишния юбилей на българското кино.
За четири години бяха възстановени летните кинотеатри на места, където от години нямаше такива - в Карлово, Елена, Генерал Тошево, Кърджали, Велико Търново, Силистра, Криводол, Поморие, Перник, Ямбол и в Плевен. Кампанията бе отличена през годините и с наградите Eventex Awards България и Eventex Awards International, както и най-важната – любовта на зрителите.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News