Отбелязваме Световния ден на телевизията – 21 ноември

За 24-и път телевизии по цял свят честват датата, а основно мото на инициативата е: Телевизията има значение!

На 21 ноември телевизионните компании по целия свят отбелязват Световния ден на телевизията (World TV Day). В този ден всички заети с магията на малкия екран искат да ни напомнят, че телевизията е неизменна част от живота на хората. Инициативата е ежегодна и е част от дейността на Организацията на обединените нации (OOH).



Насочване на вниманието към обществото

В своето 24-о издание Световният ден на телевизията празнува един неоспорим факт: Телевизията има значение! (TV makes a difference). Това е и основното мото на инициативата тази година. Телевизионните оператори имат и ще продължат да имат своето значение за обществото, като поставят в центъра на вниманието расовата и социална несправедливост, речта на омразата, належащите климатични проблеми и подкрепата, която телевизията оказва на хората и бизнеса през продължаващата криза на COVID.

Българската национална телевизия (БНТ) за поредна година се включва в кампанията и ще излъчи 30-секунден клип, посветен на това как телевизията ежедневно променя живота на хората, като им помага не само да се забавляват и информират, но и да се адаптират към бързо променящата се действителност. В трудна година като тази, телевизиите отвориха ефирите си за нов тип съдържание, а зрителите на БНТ получиха възможност да гледат едни от най-популярните театрални и музикални постановки за първи път в тв ефир, повече български филми и сериали от миналото до днес, най-добрите моменти в спорта, директни предавания за важни национални и църковни празници, както и образователната кампания „С БНТ на училище“.

„Въпреки че обстоятелствата ни разделиха тази година, телевизията ни събра. Телевизията е и винаги е била социална спойка. Докато гледахме как светът се разпада около нас, телевизионните мрежи реагираха на уникалните обстоятелства пъргаво и с голямо творчество, за да гарантират, че телевизията е там за всички нас като източник на надеждна информация, утешително развлечение и така необходимото за всички търсене на вариант да поправим нещата“,споделя Линдзи Клей, президент на Global TV Group и изпълнителен директор на Thinkbox.

„Тази пандемия демонстрира, както никога досега ролята на телевизията в подкрепа на обществото и демокрацията. През тези трудни месеци телевизията е тук, за да прояви грижа към хората. Грижа за предоставяне на редакционно отговорни и достоверни новини. Грижа за разпространение на развлекателни програми, които носят светлина по време на мрак. Грижа за запазване на разнообразието и културното многообразие в медийния пейзаж. Като цяло телевизията е и ще продължи да бъде истински светлинен лъч на съпротивата срещу коронавируса”, обявява Гийом де Пош, президент на Асоциацията на търговските телевизии в Европа (ACT).

„През изминалата година телевизията продължи да поддържа своята дългогодишна традиция да се занимава с критичните проблеми в нашата глобална общност. Тя насочва вниманието ни към социалната несправедливост, хвърля неутрална светлина върху обществото, помага за облекчаване на напрежението от безпрецедентния период и ни дава обнадеждаваща перспектива за бъдещето. Световният ден на телевизията е възможност за всички да отдадем почит на многото професионалисти, които правят магията да се случва, както на екрана, така и зад камера. Каним всички отново да отпразнуваме нашата медия по света“, казва Лоран Бльо, президент на egta и заместник-генерален директор, маркетинг и научноизследователска и развойна дейност, TF1 Publicité.

„По времето на COVID-19 телевизията никога не е била толкова присъстваща и важна. Телевизионните оператори имат двойна отговорност да информират и да свързват хората, като споделят положителни и проверени истории за изграждане на по-добро и по-зелено бъдеще. Благодарим на телевизионната индустрия, че ежедневно е на разположение на зрителите и обществото“, казва Каролайн Пети, заместник-директор на Регионалния информационен център на ООН за Европа (UNRIC).

Повече информация за инициативата може да намерите тук: http://www.worldtelevisionday.com

#wеlovetv #worldtvday

Повече за Global TV Group

Global TV Group е неформална група от търговски органи на телевизионни оператори в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка, чиято обща цел е да популяризират телевизията и да напомнят на рекламодатели, журналисти, агенции и специалистите от бранша за ефективността и популярността на телевизията.

http://www.theglobaltvgroup.com/

Повече за Association Of Commercial Television In Europe - ACT (Асоциацията на търговските телевизии в Европа)

Европейският сектор на търговските телевизии е история на успеха. Ние забавляваме и информираме стотици милиони граждани на ЕС всеки ден чрез хиляди канали, достъпни в цяла Европа. Асоциацията на търговските телевизии в Европа представлява интересите на 29 водещи търговски оператори в цяла Европа. Компаниите членки на ACT финансират, произвеждат, популяризират и разпространяват съдържание и услуги в полза на милиони европейци във всички платформи. В ACT вярваме, че здравословният и устойчив сектор на телевизионните оператори и разпространители на съдържание има важна роля в европейската икономика, общество и култура.

https://www.acte.be/

Повече за EGTA

EGTA е асоциацията, представляваща телевизионните и радио търговски къщи, независими или част от медията, които предлагат рекламно пространство на частните и публични телевизионни и радиостанции в цяла Европа и извън нея. EGTA изпълнява различни функции за своите членове в различни области на действие като регулаторни въпроси, измерване на аудиторията, методи на продажби, интерактивност, крос медии, технически стандарти, нови медии и др. За повече от 40 години съществуване, EGTA се е превърнала в референтен център за телевизионната и радио реклама в Европа. EGTA наброява повече от 150 членове, опериращи в 43 държави.

http://www.egta.com/

Повече за UNRIC (United Nations Regional Information Centre for Europe – UNRIC)

Базираният в Брюксел Регионален информационен център на ООН - UNRIC - предоставя информация за дейностите на ООН на 22 държави и е активен в социалните медии и уебсайтове на 13 езика. Той действа като Европейски комуникационен офис на ООН и целта му е да ангажира и информира европейските граждани за глобални проблеми. Той също така поддържа връзка с институциите на Европейския съюз в областта на информацията. Неговите информационни дейности, съвместни обществени информационни кампании и събития се организират с партньори, включително ЕС, правителства, медии, неправителствени организации, творческата общност и местните власти.

https://unric.org/

Кампании Виж повече