Антон Андонов: Ако „ Любимците на България “ породи дебати извън ефира - значи сме си свършили работата добре

Антон Андонов е член на Управителния съвет на БНТ. В свое интервю за dir.bg той разказва подробно за идеята, реализацията и предизвикателствата в създаването на най-новия мултимедиен проект на обществената телевизия „Любимците на България“.

16:23, 02.09.2021
Антон Андонов: Ако „Любимците на България“ породи дебати извън ефира - значи сме си свършили работата добре

Антон Андонов има над 15-годишен опит в областта на медиите. Автор е на редица публикации за български и чужди списания. Повече от 10 години работи като сценарист и редактор в популярни български и лицензни телевизионни формати в трите национални телевизии. Има участие в престижни международни проекти. От 2012 г. става част от екипа на предаването „Събуди се“, излъчвано по Нова телевизия и е един от неговите водещи. През 2015 г. работи в проекти на обществената телевизия („55 лица от Вашия живот“ и Детска Евровизия), а в момента е член на Управителния съвет на БНТ с фокус - наблюдение върху маркетинга, дигиталното съдържание и програмната стратегия.


Тези дни БНТ анонсира новия си голям мултимедиен проект – „Любимците на България“. Правите заявка, че няма аналог в телевизионния ефир. Но с какво се различава от кампании като „Великите българи“, например?

Факт е, че залагаме много на „Любимците на България“. Това е мултимедиен проект, по който в телевизията работим от повече от половин година. Формат, който не създава неръкотворен паметник на личности от историята, а по-скоро прави „моментна снимка“ на съвременниците, които българите обичат и уважават.

С други думи - ако инфлуенсърите или хитов рапър нямат място във „Великите българи“, то те могат да попаднат сред „Любимците на България“. Ние ще се съобразим с номинациите и гласуването на зрителите, без да дискриминираме никого.

Единствените ограничения, които поставяме са номинираните да бъдат живи български граждани и да не се занимават с политика. Правим го, защото не искаме „Любимците на България“ да се превърне в платформа за популяризиране на кандидати за следващите избори. И за да има честен аршин за сравнение.

Вярваме, че кампанията ще е успешна и поради това може да се реализира и след една, две или пет години. И резултатите да са други. Това, което всички искаме е чрез този проект да обединим българите; да вдъхнем гордост от постиженията на съвременниците; да се огледаме за хората, които правят живота ни по-цветен и хубав. Искаме зрителите да ни кажат на кого се доверяват, кой ги забавлява и кой ги мотивира.


Елементите в „Любимците на България“ не „измислят топлата вода“, но концептуалният микс е оригинален. Амбицията ни е, цялата работа, която свършихме в БНТ, заедно с продуцентите от „Нутрика филмс“ да доведе до качествен, разпознаваем оригинален български формат. Такива, каквито все по-малко срещаме по телевизиите.

Не се ли притеснявате, че зрителите ще трябва да сравняват Криско с генерал-майор Мутафчийски, например?

Ни най-малко. Затова казах, че класацията е „моментна снимка“. Този проект е добър, защото хем не е усложнен, хем е многопластов. Резултатите може да изненадат мнозина и да породят редица въпроси за нагласите на обществото; за това кои са съвременните будители, герои, примери за подражание. Или може да даде насока какво е необходимо, за да станеш популярен в България.

След номинационния процес, ще разпределим получилите най-много номинации в 12 категории, на които ще посветим тв епизодите на „Любимците на България“. Във всяко издание ще има панелисти, които ще обсъждат именно тези въпроси. Но финалната дума винаги ще е на зрителя. Той ще определи победител във всяка категория, а оттам - финалната класация през декември.

Като обществена телевизия на БНТ не ѝ отива да се притеснява от подобни сравнения. Ние просто слушаме какво ни казват хората и уважаваме избора им. А и в крайна сметка, така е и в любовта - можеш да заобичаш някого истински, само ако сърцето ти говори, а не някой друг. Ако пък „Любимците на България“ породи дебати извън ефира - значи сме си свършили работата добре!

Как зрителите определят „Любимците на България“?

До 12 септември всеки може да номинира своите любимци на bnt.bg/lubimcite. Там има изключително лесна за попълване форма, в която всеки може да предложи любимец, да го постави в някоя от изброените категории и да остави своите две имена и имейл. Опционално може да сподели защо прави конкретната номинация и да остави телефон за връзка. Това е желателно, тъй като има популярни българи с еднакви имена, които обаче са станали известни в различни области.

Номинирането на сайта ни отнема секунди. В случай, че някой от потребителите има известни затруднения - постарали сме се да обясним всичко в т.нар. „How-to“ видео, както и чрез секция с често задавани въпроси.

Любимците с най-много номинации ще бъдат разпределени в категории, които зрителите ще могат да гледат от 23 септември, всеки четвъртък от 21:00 ч. по БНТ 1. След всяко шоу зрителите ще имат три дни да гласуват на bnt.bg/lubimcite за победител в съответната категория. Победителите от всеки епизод ще отидат на големия финал, през декември, на живо по БНТ 1.

Как избрахте Миро за водещ на „Любимците на България“?

За нас това е естествен избор по много причини. Първо - Миро има история с Българската национална телевизия. Нека не забравяме, че той бе и една от звездите, които ни представяха на Евровизия. Тоест - популярен е у нас, но и зад граница. И до днес в пианобаровете пеят „Губя контрол“, „Август е септември“ и хитовете на КариZма.

Миро има телевизионен опит, ярка позиция и уважително отношение. Тези качества са все по-рядко срещани сред лицата в медийното пространство и шоубизнеса като цяло. Той знае какво е всички да скандират името ти; минавал е през турбуленции в личния и професионалния си живот. Но винаги пази вярата си и се изправя по-силен. Е, как да не поканиш такъв човек за водещ на „Любимците на България“?

Ако се върнем към номинациите - притеснявате ли се, че в тях могат да попаднат звезди, станали популярни в други медии?

Винаги съм смятал, че у нас малко се предозира с фразата „той е лице на друга медия“. Нека си припомним какво се случи на Нова година - БНТ създаде безапелационно най-гледаната новогодишна програма, в която участваха лица като Любо Нейков, Руслан Мъйнов, Алекс Сърчаджиева и Виктор Калев. А всички изброени станаха популярни в частния тв ефир. В този смисъл - нямам притеснения, че комик или звезда от сериал на търговска телевизия ще попадне в класацията. Ако се нареди сред финалистите - ще се радвам да го видим и в студиото на „Любимците на България“!

Твърде смело ли е да караш зрителите да избират в година с толкова много избори?

Ние работихме усилено върху формата „Любимците на България“ още преди да знаем, че държавата ни ще бъде изправена пред толкова много избори в рамките на една година.

Вярвам, че номинирането и гласуването в нашата кампания няма да натовари хората, даже напротив - ще им бъде приятно и мотивиращо. Смятам, че гласуването в „Любимците на България“ няма да остави лош вкус в устата на зрителите. А дори и финалните резултати да не отговарят на техните очаквания - ще имат възможност да пренаредят класацията след година, например.

Това е свързано и с нещо, което се надявам да разберат и популярните личности у нас - самото попадане в класацията, независимо на кое място си, е огромна, позитивна оценка от обществото. И всеки би трябвало да се гордее да е част от „Любимците на България“.

Какво друго ще предложи обществената телевизия на зрителите през есента?

Този въпрос има два отговора. От една страна ще имаме още няколко нови, стратегически проекти, които съвсем скоро ще представим на публиката. Ще издам само, че готвим страхотно музикално шоу с водещ една от най-чаровните и талантливи български певици, както и съботно-неделен блок с Мая Костадинова. От друга страна обаче - приоритетът ни в момента е да постигнем още по-високо качество на цялата програма. Радвам се, че имаме опита и енергията на програмния директор Маргарита Александрова и се надявам, че в близките месеци всеки един от флагманите на Българската национална телевизия ще изглежда още по-добре.


Нещо интересно - конкурентна медия отскоро „захапва“ централната емисия „По света и у нас“, удължавайки изкуствено емисиите си след 20:00 ч. Това обаче не се отразява на резултатите ни, тъй като хората се доверяват на обществената телевизия. И дори да видят и чуят нещо другаде, те искат да го верифицират чрез „По света и у нас“. Ето това качество и стандарти се стремим да установим в цялостната програма на каналите ни.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад