Progress обяви 5 прогнози за използването на изкуствен интелект през 2025 г.
Навлизането на изкуствения интелект като услуга, AI агенти и по-голям фокус върху отговорното използване на AI са само част от прогнозите за следващата година
Progress, довереният доставчик на софтуер за дигитални преживявания и инфраструктура с изкуствен интелект, обяви днес своите технологични прогнози за 2025 г. През следващата година бизнесът и потребителите ще наблюдават трансформация на дигиталните преживявания, гъвкави възможности за въвеждане и използване на изкуствен интелект и все по-голямата му прецизност в изпълняването на сложни задачи. Вече действащият Акт за изкуствен интелект на Европейския съюз (ЕС) ще постави още по-голям акцент върху отговорното му използване и бизнесът ще инвестира в технологии, които помагат да се спазват изискванията и да се подобри качеството на данните.
„Компаниите, които имат ясни цели и инвестират в гъвкави и сигурни решения, ще изпъкнат като лидери в днешния дигитален свят, който става все по-персонализиран и оптимизиран чрез изкуствен интелект“, каза Лилия Месечкова, старши вицепрезидент „Управление на продукти – дигитални преживявания“, Progress. „Използването на изкуствения интелект като помощен инструмент за повече ефективност и прецизност по етичен и отговорен начин ще е печелившият подход през 2025 г. Нашите клиенти знаят, че в Progress ще намерят продуктите, експертизата и визията, които ще им помогнат да бъдат успешни в тази нова среда.“
Нова трансформация на дигиталните преживявания, водена от изкуствения интелект
През 2025 г. ще започнем да наблюдаваме сливането на различни технологии, които ще ускорят еволюцията на дигиталните преживявания и разработването на приложения. В основата ще е сливането на свръхперсонализацията, способствана от изкуствен интелект, с новостите в периферните изчисления. Тази комбинация ще позволи на приложенията да предоставят високо персонализирани потребителски изживявания с безпрецедентна точност и скорост. Чрез обработка на данни периферните изчисления ще позволят на алгоритмите с изкуствен интелект да вземат решения в реално време, адаптирайки съдържанието, интерфейсите и функционалностите към предпочитанията и поведението на отделните потребители почти мигновено.
Изкуственият интелект ще бъде достъпен без големи финансови инвестиции
Платформите за AI като услуга (AI-as-a-Service) ще станат по-популярни, предоставяйки на бизнеса достъп до AI без значителни инвестиции. Те ще премахнат бариерите за адаптирането към AI и ще дадат възможност за скалиране и гъвкавост, така че компаниите да използват технологията само толкова, колкото им е необходима. Ключова роля тук ще играят ботовете и виртуалните асистенти, които все повече ще се подобряват благодарение на по-усъвършенстваните дълбоко обучение, алгоритми за машинно обучение, обработка на естествен език (NLP) и човешко взаимодействие с технологиите.
„Агентен” AI”: Новият колега в офиса
Агентите, базирани на изкуствен интелект, ще могат не само да предоставят отговори, но и да предприемат проактивно действия. Те ще работят автономно за постигането на конкретни цели, взаимодействайки си с хора и други системи, и ще изпълняват сложни задачи с по-голяма прецизност. За разлика от днешните AI базирани инструменти, тези агенти ще вземат активно решения, ще управляват работни процеси и ще си сътрудничат в реално време с човешки екипи. Това ще доведе до по-голяма ефективност и ще улесни вземането на решения от ежедневни задачи до стратегически инициативи.
RAG технологиите ще подобрят качеството на данните
Един от големите проблеми с генеративния изкуствен интелект е т. нар. халюциниране или способността на технологията да дава подвеждащи или некоректни отговори. Неточната информация може да бъде причина за грешни и ощетяващи бизнеса решения, както и за липса на доверие в AI системите. Технологиите за извличане и обработка на данни – т. нар. RAG (Retrieval Augmented Generation) – свързват бизнес данните с генеративни AI модели, добавяйки специфичен контекст и значение. Така те могат да идентифицират и да намалят халюцинациите на генеративния AI, увеличавайки коректната интерпретация на данните и допринасяйки за вземането на правилни решения.
Отговорното използване на AI – с още по-голям приоритет
С въвеждането на Акта за изкуствен интелект в ЕС на 1 август 2024 г. отговорното използване на AI ще стане още по-важен приоритет. За да бъде в полза на бизнеса, използването на AI трябва да включва човешки контрол, прозрачност и валидиране на автоматично генерираните резултати. Бизнесът ще инвестира във въвеждането на инструменти, които автоматично откриват и смекчават предубежденията в данните, проследяват използването на технологията навсякъде в организацията и дори генерират отчети за съответствие за регулаторните изисквания.
За Progress
Progress помага на организациите да постигнат трансформационен успех във време на промени. Използвайки нашия софтуер, клиентите ни могат да разработват, внедряват и управляват отговорни AI приложения и дигитални преживявания с гъвкавост и лекота. В лицето на Progress клиентите намират доверен доставчик с продуктите, експертизата и визията, от които те се нуждаят, за да успяват. Над 4 милиона разработчици и ИТ специалисти в стотици хиляди компании разчитат на Progress. Научете повече на www.progress.com.
За повече информация:
Анелия Стоянова
старши мениджър „Международен PR”
Progress
М: 0896 890 147
Е: aneliya.stoyanova@progress.com
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News