Българите зад граница ценят повече родното производство
Новините от кампанията „Купувам българско“. Българите зад граница ценят повече родното производство, отколкото хората в страната ни, признават нашенци, които от години са в чужбина. Според тях всичко, произведено в България е еталон и се предпочита много навън. Особено голям е интересът към розовото ни масло.
Снежана Беждремова от 15-години живее в Гърция. Казва, че едва когато отидат зад граница, българите започват да ценят високото качество на родното ни производство.
Снежана Беждремова: "-Защо хората трябва да купуват българско? -Защото е най-хубавото. По-хубаво от България няма."
Срещаме Снежана и нейни близки в розоварната в град Стрелча. Те ни разказват, че чужденците изключително много търсят продукти, произведени от прочутата българска маслодайна роза.
Влада Иванова: "Идвали сме и друг път, разглеждали сме, купували сме си продукти, много сме доволни и затова сега сме дошли – специално за продуктите, български продукти."
Туристите са разбрали за трудностите, които тази година розопроизводителите срещат. Заради по-слабата реколта и качеството на розовия цвят е по-лошо. Това доведе до образуването на изключително високи цени от 4,50 лв за килограм розов цвят.
Димитър Мазов, мениджър „Продажби“ на розоварната в Стрелча:
"Най-вече проблемът с високата изкупна цена се дължи на лошите метеоролигични условия. Тази година розовият цвят е с много по-лошо качество и съответно рандеманите са по-високи, което е проблем на абсолютно всички розопреработватели."
И ако досега за производството на килограм масло бяха достатъчни 3000 кг рози, то сега се налага да се използва значително по-голямо количество. Това респективно води до загуби за бизнеса. Ситуацията ще се усети и на чуждите пазари, тъй като се очаква цената на розовото масло да се повиши. За да подкрепят българските производители и преработватели в трудния момент, в кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“ се включват и създадената през 1993-а година розоварна в град Стрелча. Партньори на розоварната са големи компании от Франция, Япония, Китай, САЩ.
Димитър Мазов, мениджър „Продажби“ на розоварната в Стрелча: "Не мисля, че българските фирми отстъпваме с нещо на чуждестранните. Имаме доста добро производство и смятам, че трябва да го покажем на цял свят."
За натуралната си и биологична продукция розоварната е сертифицирана с редици документи за високо качество. Логото на кампанията на БНТ 2 е допълнителна гаранция. Производството на розоварната може да се прилага и в хранително-вкусовата промишленост. Предстои да бъде създадена нова фабрика, с която ще намали безработицата в Стрелча.
Автор: Николай Райшинов, Оператор: Антон Марчев
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News