"Купувам българско" с номинация за BAPRA Bright Awards
Кампанията на новините на БНТ 2 „Купувам българско“ e номинирана като успешна пиар кампания в категoрията, „реализирана от вътрешен ПР отдел“ на престижните награди BAPRA Bright Awards. В тази категория се отличават кампании с нетрадиционен подход и ефективни резултати. Награждаването тече в момента. С последни новини от церемонията включваме репортера ни Яна Тодорова.
Току-що започна втората част на церемонията, но победителите в отделните категории все още не са ясни. Ние сме в очакване дали ще грабнем наградата за кампанията “Купувам българско”! Всъщност наградите „Бапра брайт ауърдс“ са единственият форум у нас, който от 2010 година отличава постиженията на най-успешните ПР кампании в България. Досега Българската национална телевизия е участвала в три издания на форума със свои кампании като „Малкото голямо четене“, „Спри, детето запази“ „Пътуващо лятно кино с БНТ1“, но тази година за първи път БНТ 2 ще представи националната телевизия. Кампанията "Купувам българско" вече набра скорост и за 7-те месеца от стартирането си обедини много сектори и успя да привлече вниманието на много потребители към българските стоки. Как стана това - вижте в следващия репортаж.
Кампанията „Купувам българско“ започна на 16.10.2014 година. Първоначално идеята беше да помогнем на млекопроизводителите и млекопреработвателите, застрашени от масови фалити заради въведеното руско ембарго върху стоки от ЕС и заливането на българския пазар с тези стоки. Репортерите ни в цялата страна обиколиха десетки малки и големи мандри, за да покажат на зрителите как се правят истинското българско мляко, сирене и кашкавал. В над 50 репортажа в новините на БНТ2 показахме как да се различава истинската българска стока от вносните фалшификати, преопаковани в наши цехове.
Вече са продадени над 7 милиона стоки, обозначени с логото на кампанията. Стикерите са гаранция за високото качество и доказан произход на продуктите. Сега битката продължава срещу ниската изкупна цена на млякото и последиците от падането на млечните квоти в рамките на Евросъюза от 1 април.
През декември в кампанията се включиха и производителите на хляб и сладкиши. Заедно с Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите се борим за промяна в законодателството и намаляването на ДДС ставката от 20 на 5% за този сектор. Вече има резултат битката за нормален достъп на българските производители до големите търговски вериги. Съюзът на хлебопроизводителите и сладкарите и големите търговски вериги подписаха споразумение за премахване на посредниците, защото те вдигат цената.
Към кампанията се присъедини и български производител на еко торове. Собствениците на фирмата смятат, че родното производство има нужда от подкрепата на държавата и на потребителите, за да върви напред.
Кампанията придоби нови мащаби и с присъединяването на Българската национална асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика, в която членуват 91 производители. Те продават козметика в над 65 страни в целия свят. На вътрешния пазар обаче срещат проблеми също с търговските вериги. Друг техен проблем - с наемането на работната ръка за 20-тина дни по розобера е на път да се реши. Социалното министерство предложи вариант с еднодневни договори, с които да не губят статута си в бюрата по труда, докато прибират реколтата от рози, както е в момента.
В началото на месеца в кампанията се включи и най-големият български производител на детски обувки у нас. След 19 години работа в бранша, собственикът казва, че няма български фабрики, които произвеждат необходимите му материали, както и че няма подготвени кадри за обувната промишленост.
Само преди седмица и фирмите от браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост се присъединиха към кампанията. Те искат да се изработи стратегия за развитие на износа на българските мебели, както и държавата да помогне с организирането на повече международни изложения.
Ще бъде ли отличена кампанията „Купувам бъгарско“ с престижната награда БАПРА БРАЙТ АУЪРДС - ще разберете в регионалните новини на БНТ 2 от 21:00 часа. Независимо от наградата екипът ни ще продължи да показва проблемите на българското производство в различните сектори и да го подкрепя с призива „Купувайте българско“, за да може бизнесът да оцелее на пазара сред конкуренцията от вносни стоки.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News