Българският пазар все още е недостъпен за родните производители

19:57, 16.04.2016
Започваме с новини от кампанията "Купувам българско". Българските производители изпитват сериозни трудности при реализирането на продукцията си на родния пазар, въпреки законодателните промени, които улесниха достъпа им до големите търговски вериги. За проблема алармираха представители на малки и средни предприятия, които се включиха с в пролетното издание на изложението за български производители в София. Над 90 производители на български дрехи, обувки, козметика, храни и напитки се включиха в тазгодишното издание на изложението. Два пъти годишно - преди Коледа и Великден събитието дава възможност на потребителите да се уверят във високото качество на родните продукти. Станимир Радичев от Велико Търново произвежда уникални български сирена с трюфели и манатарки по своя рецепта. Майстор-готвачът предлага млечните деликатеси само в бутикови магазини, тъй като големите търговски вериги му поставят непосилни условия. Станимир Радичев - производител на млечни продукти: "Не мога да отговоря на техните входни такси, такси за участие, за щанд, за реклама в брошура." Високите изисквания на чуждите търговски вериги към българските производители, и административните спънки на институциите, са причините Мария Тодорова от София, която произвежда натурална българскa козметика, да пласира стоката си почти изцяло на външните пазари. Мария Тодорова - производител на козметика: "Изискват понякога да се съхраняват в хладилник, а те нямат такава база за съхранение или ако имат пък съответно ние имаме допълнителни условия да осигурим или да участваме с намирането на такива складови помещения, което също затруднява нещата и не се получава. Изискват отделно ние да се рекламираме по телевизии и прочее, което също е допълнително, т.е. ние едва ли не да поемем изцяло маркетинговата стратегия." Подобни проблеми не са спънка пред Калина Станева от Добрич, която се занимава с производство на дамска конфекция. За сметка на това Калина постоянно е изправена срещу конкуренцията на евтиния внос от Китай, който сериозно подбива цените у нас. И все пак нейните дрехи си имат своите предимства, благодарение на които фирмата се е задържала на пазара повече от 25 години. Калина Станева - производител на дамска конфекция: "Качеството и кройката на силуета. Колкото и да се стараят, не могат да постигнат точно както е стандарта на българката по БДС." Въпреки проблемите, производителите разчитат на редовни клиенти, защото са убедени в качеството на стоките, които предлагат. Липсата на средства за реклама пък компенсират с участие в изложения. Христо Друмев - председател на Съюз "Произведено в България": "Рекламата по медиите е доста скъпа и тези малки икономически образувания, те нямат пари за да си анонсират медийно или с блестящи реклами, това, което произвеждат, единствено спасение е, и това е една голяма подкрепа, е като дойдат хората и си купят едни чорапи и видят, че те са хубави и евтини, ами ще почнат да купуват тези чорапи..." От тази година изложението вече е част от кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“ в подкрепа на българските производители. Инициативата, която е насочена към проблемите в различни браншове, има за цел да подпомогне фирмите от малкия и среден бизнес у нас да оцелеят на пазара сред конкуренцията от вносни стоки. В новините на БНТ 2 продължаваме да следим проблемите, пред които се изправят българските производители и да посредничим за тяхното разрешаване. А ако все още не сте посетили изложението, може да го направите до 24 април. Репортер: Яна Тодорова Оператор: Иван Сребреков
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад