Липсват обучени кадри в малките селища

19:20, 01.05.2015

Липсват квалифицирани кадри за производството на българска парфюмерия и козметика в малките селища в страната. За да осъществяват дейността си фирмите сами обучават работниците си. Оказва се, че родната ни продукция е разпознаваема повече в страните от Европейския съюз, отколкото у нас. Причината е традиционното недоверие на българите към новите разработки. Затова от Националната асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика разчитат на кампанията „Купувам българско“, за да се популяризират качествените родни продукти.

Татяна Бинева управлява от години семейна фирма за производство на парфюмерия и декоративна козметика в столицата. Цехът на фирмата, изграден по Програмата за развитие на селските райони, обаче, се намира в пловдивското село Отец Паисиево. Създаден е там с цел да се стимулира местната икономика. Но желанието да се наемат на работа хора от района се оказва трудно изпълнимо.

Татяна Бинева- управител на фирма за производство на парфюмерия и козметика - с. Отец Паисиево: "Проблемът с квалифицираните кадри в нашия случай идва от факта, че се позиционираме в село, което е: не много далеч, но не и близко до големия град - 50 километра от Пловдив, но това са на отиване и на връщане, и доста затруднява младите хора - тези, които умеят и тези, които са специалисти в бранша, да ги спечелим за нашата кауза - да работят на село."

От бранша приветстват въвеждането на трудовите договори за ден, които според тях ще ги облекчат при допълнително наемане на работна ръка при нужда.

Татяна Бинева - управител на фирма за производство на парфюмерия и козметика - с. Отец Паисиево: "Мисля, че трябва да се доизчисти още повече, защото разбрах, че има проблеми, в които работниците, които се наемат в този един ден или период, в който е прибирането на реколтата, не желаят да бъдат наемани."

Според Татяна Бинева основната причина за отказ е, че работникът не иска да плаща осигуровки. Надеждата на производителите е да бъдат отстранени и административните пречки, които спъват доброто позициониране на българските продукти у нас.

Дора Ганчева - търговски директор на фирмата: "Когато кандидатствахме по Оперативната програма за развитие на селските райони с проекта за изграждане на нашия нов цех,  на Държавен фонд „Земеделие“ им отне може би около 2 години, за да оценят проекта и впоследствие да го одобрят. Смятам, че тези срокове трябва да бъдат съкратени."

Фирмата, която е на българския пазар от 25 години, в момента разширява дейността си и строи допълнителен склад за съхранение на продукция. Изделията им се продават в малки бутици, с индивидуално отношение към клиента и на достъпна цена.

Татяна Бинева - управител на фирма за производство на парфюмерия и козметика - с. Отец Паисиево: "Същественото нещо на нашите продукти е, че ги изработваме по поръчка на клиента, в зависимост от ароматите, цветова гама, количества, нямаме ограничение за минимални количества и това ни помага да сме доста гъвкави."

75 процента от продукцията им е предназначена за износ в страни от Европейския съюз. Споделят, че у нас клиентът  гледа  с недоверие на произведеното в България и новите разработки в бранша.

Дора Ганчева - търговски директор на фирмата: "Българските са наистина добри продукти, качеството им е високо, трябва... бъдете смели, пробвайте ги и ще се убедите."

За производителите на парфюмерия и козметика участието им в кампанията „Купувам българско” е от огромно значение. За тях това е начинът да достигнат по-лесно до родния потребител.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад