Производители на сокове и вино от арония се присъединяват към „Купувам българско”

20:03, 09.03.2016
И производители на сокове и вино от арония се включиха в кампанията на БНТ 2 „Купувам българско”. Те се срещат с опити за фалшифициране на техните продукти. Български  производители на сокове и вино от арония се включват в кампанията на БНТ 2 „Купувам българско”. Предприемачите се обявиха в подкрепа на усилията на българския пазар да се продава само качествена продукция, отглеждана на българска земя. Пламен Калинов е един от първите ентусиасти у нас, които са се заели да отглеждат и да преработват малко познатия плод арония. Първоначално започва с две насаждения в околностите на град Две могили, впоследствие прави по-голяма градина, непосредствено до Капиновския манастир. Пламен Калинов, производител на арония: „Аз отдавна съм убеден и предпочитам българското. Разбрах в Пловдив –на АГРА и Винария, където ние участвахме с щанд, и веднага изявих желание да се включа.” Българският производител казва, че пред родното биоземеделие стоят за разрешаване два основни проблема. Пламен Калинов, производител на арония: "В България това е най-често срещаното - нелоялна конкуренция. Другото, което ни пречи, това са различните субсидии от Европа. И затова имаме големи проблеми и сме неконкурентноспособни." В България площите с арония обикновено били на парцели от по 20 декара, по-рядко от по 50 декара. Докато в Полша обичайните градини с арония надхвърляли 500 декара. Пламен Калинов, производител на арония: „Те могат да си позволят да продадат продукцията си на една трета от нашата цена единствено с това, че успяваме да докажем, че качествата на нашите плодове са много по-големи, много по-слънчеви са, много по-узрели, много по-вкусни, с много повече витамини.” След неочаквания интерес към соковете от арония и лечебните качества на биопродукта обаче, в бранша идват и опитите за фалшификация, казва Калинов. Пламен Калинов, производител на арония: „Още първата година, в която нашият сок стана известен чрез сърбите. В Сърбия нишият сок се изкупи за около 5 месеца. И на другата година имаше съответно вече 6 плагиатства или ментета.„ На директните опити за нелоялна конкуренция и производство на сокове-ментета  Калинов отвръща не чрез завеждане на съдебни дела, а по друг начин. Той е регистрирал търговската марка в патентното ведомство и по този начин успява да се защити от некоректни търговци, устремени към бързи печалби и лесни пари, както у нас, така и в чужбина.
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад