Шевиците могат да бъдат символ върху продуктите, произведени в България

Производител на мъжки облекла от Русе призова по време на Коледните и Новогодишните празници да предпочетем българските стоки и да подарим на близките си дрехи, изработени от родни дизайнери. Той смята, че в празничната треска за пазаруване е особено важно клиентите да си избират качествени стоки на български производители.

18:54, 16.12.2017

Шивашката фабрика на русенеца Мартин Йорданов залага на съхраняването на българските традиции от години. Тя първа в страната разработи линия от мъжки сака, по които има елементи от българската шевица. Тези модели се радват на голяма популярност не само у нас, но и в чужбина.

Мартин Йорданов – собственик на фабрика за мъжки облекла: "Поставихме шевицата върху дрехите. Това е национална кампания, която направихме, и събра 15 милиона гледания. В цял свят българите подкрепиха тази кампания. Стигнахме и до Холандия. Кметът на Долдрех му подарихме това сако. Прие бюджета на града с това сако и го показа като подарък от България за тях. Идеята беше, че в тази шевица е заложен просперитетът. Шевицата може да бъде заложена като елемент във всяка българска стока – в мебели, в дрехи, във всякакви други продукти, които се продават."

Предприемачът смята, че трябва да се работи по издигането на реномето на българските стоки, каквато е и целта на кампанията на БНТ 2 "Купувам българско".

Мартин Йорданов – собственик на фабрика за мъжки облекла: "Вашата кампания е много добра. Това е кампания, която би спасила българската икономика. Трябва повече хора, повече предприятия да се обединят в тази кауза. В Италия примерно това е национална кауза и са спасили индустрията си, и работят много активно в цял свят. Може би трябва да се казва "Произведено в България" кампанията. Да бъде по-насочено, да бъде извадено навънка. Не само да спасим, да насочим вниманието към чувствата на хората. Българското трябва да стане модно, защото вече много български предприятия са на много високо технологично ниво. Работят за най-големите световни марки в модната индустрия."

Във фабриката на Йорданов в момента обаче се търсят близо 200 квалифицирани шивачки. За тях са подготвени най-новите машини, но желаещи няма. Затова собственикът казва, че вече наема хора от Добрич, Монтана, Видин и им осигурява квартира в Русе. Но не е далеч от идеята да започне да "внася" шивачки дори от Украйна.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад