Има ли място за диалог при догматични различия?

Има ли място за диалог при догматични различия?
В предаването
Части от предаването
Всички броеве

„Липсата на диалог между православните е престъпление срещу Господ”– тази събота във „Вяра и общество”.

В този брой Ви предлагаме:

Има граници на диалога и той спира до догматиката.” Разговор за единството на Бога и разделението на Църквите, за еретиците и разколниците в диалога между православните в позицията на БПЦ. „Светият синод има основания за своята позиция, но тя е закъсняла и е повлияна от една друга православна църква”, смята архимандрит Касиан. За проф. Георги Каприев „диалогът е повече от важен, когато християните са малцинство в този свят. Не става дума за евхаристийно (литургично – б.р.) общение, става дума за диалог, в който да разберем какво привидно ни разделя и какво наистина ни разделя, а диалогът би могъл да се простира до догматиката”. „Догматиката не е човешко учение”, заяви богословът Владимир Пенчев. Според него, „ако има диалог, той не би бил полезен и богоугоден, ако не е съобразен с догматиката. Иначе няма спасение”. Проф. Христо Матанов е категоричен: „Светът много се е промени. Същото следва да направи и Църквата. Може да има диалог и без да са преодолени догматичните различия. Още повече, че живеем в период, когато мюсюлманите нарастват като брой много по-бързо отколкото християните. Затова разумните хора искат диалог.”

По темата вижте и два видеоматериала – единия за корените на разделението между Източната и Западната църква и опитите за преодоляване, а втория – за колебливата позиция на БПЦ през последните десетилетия по отношение на междухристиянския диалог.

За всеотдайната любов и стоицизъм, за тихите жени мироносици, с голямо любящо сърце, което устоява на страха, заплахите и остават верни на своя Бог и на своята Църква – един разказ за втората неделя след Възкресение, посветена на жените-мироносици.

Екипът на „Вяра и общество”