Новоканонизираният Серафим Соболев не се вписва в днешната икуменическа политика на Руския патриарх

Новоканонизираният Серафим Соболев не се вписва в днешната икуменическа политика на Руския патриарх
В предаването
Части от предаването
Всички броеве

„Новоканонизираният Серафим Соболев не се вписва в днешната икуменическа политика на Руския патриарх” – тази събота във „Вяра и общество”

В поредния брой на предаването очаквайте:

„Да бъдем повече християни и по-малко фанатизирани последователи” – дискусия за канонизацията на погребания в София архиепископ Серафим Соболев /1881- 1950/. Историкът доц. д-р Лизбет Любенова цитира документи, според които „Серафим Соболев е давал сведения на църквата в Съветския съюз за българските митрополити, за техните икуменически нагласи”. Тя припомни и предложението му до Москва „да бъдат сринати 11-те български епархии и сведени до шест, защото всички духовници в тях са схизматици и икуменисти”. Редакторът в списание „Християнство и култура” Тони Николов смята, че „трябва да разграничим светостта от непогрешимостта. Руската църква търси своите лъчения на влияние по света и затова Серафим Соболев е наречен Софийски. Освен това първият разкол в БПЦ – старостилният – е вдъхновен от последователите на Серафим Соболев”. Ще чуете критичното мнение на известния руски богослов протодякон проф. Андрей Кураев, според когото „канонизацията на личност като архиепископ Серафим е опасна за Руската църква.

За съжаление поканата ни за участие на представител от Подворието на Руската патриаршия в София беше отклонена без разумен мотив.

Диалог за християнско единство с привкус на геополитика – аналитичен материал с ексклузивни кадри от първата среща на Папата и Руския патриарх.

• „Със спасяването на българските евреи, Българската църква доказа, че е християнска, смела, доблестна” -разговор с Моше Алони за идеята на адвокатската колегия на Тел Авив БПЦ да бъде номинирана за Нобелова премия за мир по повод спасяването на българските евреи.

Екипът на „Вяра и общество”