Доц. Екатерина Дамянова: В навечерието на Рождество Христово ние осезателно преживяваме идването на Христос като човек, въплъщението, при което той става истински човек. Той е истински Бог, но е и истински човек. Христос произлиза от жизнения поток на човечеството, но като божество влиза в него.
Доц. Екатерина Дамянова изтъкна, че „имената в родословието на Иисус Христос присъстват в библейския текст не случайно: първо, за да се подчертае връзката между Новия и Стария завет, и второ, за да се проследи потеклото на Спасителя.”
Влади Райчинов: Матей започва родословието на Господ Иисус Христос от Авраам, защото зад еврейското мислене е много важно да бъде свързана личността на Месията с патриарсите на тяхната нация като Богоизбран народ. Докато Лука в обратен ред, нареждайки имената стига чак до Адам, дари наричайки го него "Син Божий".
За разликите в избора на имената, споменати в родословието на Сина Божий от двамата евангелисти, и двамата богослови подчертаха, че те по различен начин преследват една и съща цел: да се докаже достойнството на Иисус Христос като Месия.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News